BIOS reageert totaal niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansenmol

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
Beste helpmij-ers,

Gisteren kreeg ik mijn nieuwe computer binnen, zonder windows, dus moest ik er dat opzetten. Ik zet mijn pc aan, zoals normaal,
en wacht tot het bios scherm verschijnt. Volgens de handleiding van het moederbord (en het scherm zelf) moet ik of <delete>
voor de BIOS SETUP, of F12 voor BOOT MENU. Echter wat ik ook indruk, er gebeurt niks. Na 30 seconden springt hij van het BIOS scherm
af en wordt het scherm gewoont zwart.

Ik heb al meerdere toetsenborden geprobeert (o.a. een PS/2 en een usb toetsenbord), en op beide gaan wel gewoon de lichtjes branden.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Mijn systeem;

GIGABYTE GA-H77-DS3H
MSI GTX670 PE 2GB
Intel i5 3570 3.40GHz
Corsair 2x4GB Vengeance Blue
Corsair CX 80+ Bronze 600W
LG DVD Brander
Samsung SSD
Seagate Harddisk

Zelf in elkaar gezet, merk PC of laten assembleren?

Aansluitingen van voeding e.d. zitten goed?
Geen biosbeeps na die boot beep?

Ik heb hem in elkaar laten zetten door een neef.
Hij start verder wel goed op. De fans doen het allemaal en het opstartscherm van het bios verschijnt. Maar dat reageert dus nergens op.

Edit: Ik heb even een foto gemaakt van het scherm dat ik zie, wellicht helpt het jullie:

BIOS Startscreen.jpg

Laatst bewerkt:
PS/2 staat in de startpost ook gebruikt.

TS, haal het geheugen eruit, zet 1 reepje terug, eventueel omwisselen, kijk wel in welk slot deze ene moet.

Bedankt voor de tip. Ik ga nu even de geheugenbankjes verwisselen, ik laat zo weten of het heeft gewerkt.

Edit: geheugenbankjes verwisseld en volgens de handleiding op de goede manier teruggeplaatst, maar het mocht niet baten.
Blijft nog steeds haken op het startscherm dat ik hierboven heb gepost. Alle fans draaien verder gewoon, is het dan een fout
in het moederbord of zit er ergens anders iets fout?

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde met 1 reepje opstarten.
Dat de fans draaien en de harde schijf enzo wil alleen maar zeggen dat de voeding werkt.

Zonder schijf ook eens proberen, hij blijft ergens op hangen en de vraag is waarop.

Heb nu geprobeerd te booten op de volgende manieren;

- Met twee reepjes geheugen in DDR slot 1+3 en 2+4
- Met een reepje geheugen in DDR slot 1, en een keer in slot 2
- Zonder mijn Seagate HDD
- Zonder mijn Samsung SSD

Nog steeds kom ik niet verder dan het opstartscherm :/
Nog suggesties wat ik kan doen?

Bedankt voor de hulp

Hoe zie je welke bios versie erop staat?
Sorry, heb hier echt geen verstand van..

Als het moederbord defect is dan zal ik kijken of ik een RMA in kan vullen en hem terugbrengen naar de winkel. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan