Bios Reset - Asus F3SC Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoibie

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Heren/Dames,

Ik heb een probleem met mijn laptop, (Asus F3SC)
Gebruikt momenteel Linux OpenSuse v11.1

Laatst was me HD kapot, heb deze vervangen en wil nu de CD erin doen maar hij start niet op. Dus er zit momenteel geen OS op.
Ben dus mijn Bios Wachtwoord vergeten, want wou weer overschakelen naar Windows XP.
Ik wou instellen dat hij van CD-ROM zou opstarten, maar dit werkt dus niet omdat ik me ww niet weet!

Batterij kan ik dus niet vinden op het moederbord, waarscheinlijk zit deze er niet, of erin verwerkt e.d.

Als iemand suggesties heeft please let me know!

Alvast vriendelijk bedankt!

Groetjes,
Hoibie

Directe tip die je zou kunnen proberen (als je echt een BIOS wachtwoord hebt ingesteld; het gaat dus niet over een evt. ingesteld TPM wachtwoord): hier kijken.

Verder kun je nakijken in het boekje van de laptop of er misschien een toets is die je een opstart-keuzemenu geeft. Op laptops/pc's die zoiets hebben is dat meestal de F9, F10 of F12 toets bij het opstarten van de laptop/pc, maar kijk het liever na in het boekje.

Als hier op het forum niet gereageerd wordt óf het betreft toch TPM wachtwoord, dan raad ik je aan met Asus te bellen.
De handleidingen die op de Asus site te vinden zijn gaven mij geen informatie over de BIOS-batterij en ook niet over een methode om het wachtwoord eraf te halen.

Nederland
0591-570290 (09:00-17:00, Mon. ~ Fri.)

Belgium
078150231 (09:00-17:00, Mon. ~ Fri.)

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan