bios reset dell optiplex 760

Status
Niet open voor verdere reacties.

joosthm

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
i need to do a bios reset cause i don't know the master bios passwd
is there anybody who know how to do that on a dells optiplex 760

ik moet een bios reset doen omdat ik het master bios passwd niet heb. Weet iemand hoe ik dit softwarematig kan doen of eventueel met welke opstart cd of programma?

alvast bedankt!
:)

CMOS batterij verwijderen en na een paar minuten weer terugplaatsen.

Het probleem is dat de pcs in school vergrendeld zijn en de netwerkbeheerder nooit langs komt.
Tevens doet dieje zijn werk zo vlijtig dat er meer dan 2 jaar een foutmelding op de server heeft gestaan.
Met de melding dringend actie vereist, en dus zelfs niet voor zo'n dingen afkomt.
Ook is er constant een panne en hebben we regelmatig enkele dagen gewoon geen internet.
Ik volg daar een opleiding en wil gewoon de bios virtueel beschikbaar maken voor x64 machines in vmware dit moet via de bios gebeuren.
Daarom zoek in een softwarematig alternatief, anders moet ik beginnen breken alvorens ik de cmos batterij eruit kan halen om te resetten.

Iemand met een oplossing thx

Breken? Sommige kasten hebben niet eens schroeven maar drukklemmen / knopjes?
Softwarematig ? Forget it!

Laatst bewerkt:
Ze hebben er sloten op gezet omdat vorig jaar alle RAM-platen ineens verdwenen waren ==> toen konden ze wel aan de bios maar hadden geen RAM meer voor enkele maanden :)

ok alvast bedankt .. ik zal eens opzoeken hoe ik de sloten openkrijg zonder breken ... alvast bedankt

;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan