Bios Resetten voor Compaq Presario C740ED

Status
Niet open voor verdere reacties.

articcie

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo beste mensen,

ik heb een laptop via internet gekocht, een heel mooi ding. alleen ik kan niet in het bios komen omdat er een wachtwoord opzit. Ik de vorige eigenaar gebeld, en die wist het ook niet meer :( In mijn desktop pc is het eenvoudig het batterijtje op het MB verwijderen etc. Maar ik zoek nu al enige tijd naar een oplossing voor me laptop... Ik wil het liefste niet openschroeven etc... klepjes aan de onderkant daargelaten...

hopelijk kunnen jullie mij helpen :)ik had iets gelezen dat een bios flash zou helpen? iemand daar meer info over?

BvD

Articcie

Remove the following components:
a. Hard drive (see Hard drive on page 41)
b. Optical drive (see Optical drive on page 48)
c. Keyboard (see Keyboard on page 50)
d. Switch cover (see Switch cover on page 53)
e. Display assembly (see Display assembly on page 55)
f. Top cover (see Top cover on page 62)
g. System board (see System board on page 72)

dat valt bij mij onder erg veel openmaken zeg maar, of valt dat wel mee?

Remove the following components:
[...]

dat valt bij mij onder erg veel openmaken zeg maar, of valt dat wel mee?

Ik haal regelmatig laptops uit elkaar, en met een handleiding zoals jij nu hebt zou het niet langer mogen duren dan ongeveer een half uur à drie kwartier.
Best te doen dus, lijkt me. Zorg er wel voor dat je de juiste schroevendraaiers hebt (dus ga niet met een 'te brede' kruiskopschroevendraaier proberen een kleine kruiskop los te draaien etc.)

Succes,

Tijs.

Ik waag me nu liever nog niet aan het uit elkaar schroeven van me laptop. Zijn er andere mogelijkheden?

Nee, tenzij je bereid zou zijn geld te betalen ervoor, dan zijn er misschien diensten die het voor je kunnen regelen. En dan moet je ook nog maar afwachten of ze niet je hele systeem naar zijn mallemoer helpen.

Vanaf HP/Compaq zul je niets anders krijgen dan dezelfde handleiding die ik je heb laten downloaden. Was er een simpele methode geweest (bijv. met 'geheime' toetscombinaties etc.) dan had dat in die handleiding gestaan.

Tijs.

Ok, in ieder geval bedankt voor de informatie. Misschien dat je mij kunt helpen met het achterliggende doel van mijn vraag. Van windows vista downgraden naar Xp. Maar tijdens de installatie van xp herkent die de Sata schijf niet. is bekend probleem i know. maar zijn daar manieren voor? om het toch te laten herkennen?:)

Ha, daarvoor hoef je niet in de BIOS te zijn (tenzij je daar de SATA-ondersteuning had willen omzetten naar IDE-compatible).

Ok, heel kort door de bocht:
Kijk even hier voor een vrij uitgebreide handleiding hoe m.b.v. nLite een aangepaste XP installatie-CD te bouwen voor jouw doel.

NB: Zorg er wel voor dat er vrije ruimte op je harddisk is voor een aparte XP partitie.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan