bios resetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike0204

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2006
mijn pc start vaak opnieuw op nadat ik extra geheugen heb geplaatst eerst draaide dit goed, zou het zin hebben om mijn bios te resetten, zitten daar gevaren aan?

Kwaad kan het niet, maar je bent wel al je instellingen kwijt.
Denk dat je beter hier even kan melden welk moederbord je hebt, en welk geheugen je er bij hebt gezet.

mike0204 zei:
mijn pc start vaak opnieuw op nadat ik extra geheugen heb geplaatst eerst draaide dit goed, zou het zin hebben om mijn bios te resetten, zitten daar gevaren aan?
Mischien is een Bios update de oplossing.
Als je zoals Jozo al zei, even je moederbord en geheugen vermeld kunnen we je verder helpen.

:o :o
bios updaten is 110% gevraarlijk warom zeg je zo iets !
domste wat je kan doen je moederbord gaat 9 van de 10 kapot!

svenhardeman89 zei:
:o :o
bios updaten is 110% gevraarlijk warom zeg je zo iets !
domste wat je kan doen je moederbord gaat 9 van de 10 kapot!

Een bios update is bijna geheel ongevaarlijk, 99% van alle update programma's weigert de updaten als je iets verkeerd doet.
Ik doe het bij elke klant en er is nog nooit iets mis gegaan.
Bij phoenix gaat het zelfs geheel vanzelf, diskette er in en opstarten de rest gaat vanzelf...
Je hoeft mensen niet ongerust te maken.

Laatst bewerkt:
mike0204 zei:
Ga eens naar je configuratiescherm en klik op systeem en dan op geavanceerd en opstart en herstelinstellingen: haal het vinkje weg bij de computer automatisch laten opstarten..

Probeer dit maar eens.

Als de machine eerst goed draaide met dat nieuwe geheugen en daarna niet meer, is dat geheugen m.i. ZEER ZEKER niet de oorzaak.
Stel dat het toch zo zou zijn, dan is een bios reset volkomen overbodig. Door het plaatsen van wat extra geheugen zijn echt de biosinstellingen niet "niet goed meer".Ik ben ervan overtuigd dat er iets anders aan de hand is; andere software of hardware matige verandering die het probleem veroorzaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan