BIOS resetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Econz

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2006
Berichten
35
Hoi,ik heb sinds gisteren mijn systeem geupgrade.
Mijn moederbord is vernieuwd en ik heb een nieuwe processor en ook een nieuwe behuizing.
Mijn vorige systeem heb ik 3 jaar geleden gekocht bij Dynabite.
Dit was van het merk Headstart met een MSI moederbord socket 754 ( is nu Asrock socket 939) en er zat een AMD Athlon 3200+ processor in ( is nu een AMD Athlon 3800+).
Op mijn vorige systeem zat een voorgeinstalleerde Windows xp Home edition met OEM licentie-key (die op de achterkant van mijn oude behuizing staat.)
Nu wilde ik op mijn nieuwe systeem Windows opnieuw installeren.
Na installatie via de recovery cd's moest ik windows gaan activeren,maar volgens Microsoft komt de OEM licentie-key niet overeen met de daarbij behorende software (recovery) omdat ik denk ik nieuw hardware heb ingezet en dus deze OEM-key niet meer geldig is(wat eigenlijk onzin en geldklopperij is).
Daarna heb ik geprobeerd om met een kopie van een orginele Windows xp Home edition opnieuw te installeren,maar op een of andere manier kan ik alleen maar vanuit de recovery installeren.Hij neemt dus automatisch de herstel-procedure in werking.

Wat ik nu wil gaan doen is,om een nieuwe windows-key te kopen bij Microsoft.
Deze kost 89 euro.
Ik heb dus nu nog 28 dagen de tijd om mijn windows te activeren.

Ik wil dus graag mijn BIOS gaan resetten,omdat er blijkbaar nog allerlei OEM-keys en andere dingen in de BIOS staan.
Maar heeft dit zin?
Zijn na de BIOS reset alle gegevens weg van de voorgeinstalleerde Windows?

Om de BIOS te resetten moet ik blijkbaar de stekker van mijn systeem eruit halen en zorgen dat er geen spanning meer op staat en daarna het batterijtje van mijn moederbord halen en na ongeveer een half uurtje de batterij er weer inzetten.

Klopt dit?

Kan dit geen kwaad en zijn dan alle sleutels e.d. uit mijn BIOS en hoef ik dan mijn BIOS niet te upgraden?
En kan ik nadat ik die BIOS reset heb gedaan,gewoon die kopie van een orginele Windows xp Home edition erin doen en dan met de Windows-KEY die ik ga kopen mijn Windows activeren?

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft voor al mijn vragen..

Alvast heel erg bedankt..
 
Hallo !

Ik zou eerst even Microsoft bellen en het probleem uitleggen.

In principe kun je dan telefonisch activeren. Via internet activeren van een OEM-licentie gaat sinds kort niet meer !


Succes,

Harry.
 
Snap het denk niet helemaal ,maar je hebt nu toch niks met je oude Moederbord temaken,daar staat een andere Bios op ,die niet met de andere temaken heeft.
Gewoon die kopie van een orginele Windows xp Home edition erin doen en dan met de Windows-KEY die je ga kopen je Windows activeren?

Dus niks Bios Ressetten
 
ik had het voor elkaar gekregen dat mij oem home mee kan verhuizen naar,
men nieuw pc misschien dat als je contact op neem dat dit ook mogelijk is voor jou.
bij ms zijn ze wel op de hoogte dat ik om de haverklap me hardwaren wijzig :eek:
maar zop lang je er maar op een pc staat lijk dit me geen probleem eigelijk.
 
Laatst bewerkt:
Wacht even hoor... Wat heeft je Bios überhaubt met Windows te maken? Daar worden geen keys of gegevens opgeslagen?
 
Hallo !

Ik zou eerst even Microsoft bellen en het probleem uitleggen.

In principe kun je dan telefonisch activeren. Via internet activeren van een OEM-licentie gaat sinds kort niet meer !


Succes,

Harry.

Ja,ik heb dus telefonisch contact gehad met ms om te activeren,maar ze zeiden tot 2 x toe dat de OEM-key niet overeen komt met de software die daar bij hoort,terwijl ik nog speciaal de recovery cd's voor mijn oude systeem heb laten maken en opsturen.


ik had het voor elkaar gekregen dat mij oem home mee kan verhuizen naar,
men nieuw pc misschien dat als je contact op neem dat dit ook mogelijk is voor jou.
bij ms zijn ze wel op de hoogte dat ik om de haverklap me hardwaren wijzig
maar zop lang je er maar op een pc staat lijk dit me geen probleem eigelijk.[/QUOTE}

Hoe heb je dat gedaan dan? Gewoon gebeld met ms?

Snap het denk niet helemaal ,maar je hebt nu toch niks met je oude Moederbord temaken,daar staat een andere Bios op ,die niet met de andere temaken heeft.
Gewoon die kopie van een orginele Windows xp Home edition erin doen en dan met de Windows-KEY die je ga kopen je Windows activeren?

Dus niks Bios Ressetten

Okee,ik d8 dat ik gehoort had dat er soms gegevens in de BIOS blijven zitten met een OEM-installatie,maargoed ik ben verder een leek in dit soort dingen dus ik vertrouw je wel,haha.
Dat wordt dus geen BIOS reset voor mij.
Maar kan ik dus ook een nieuwe OEM-key kopen en deze gewoon installeren,aangezien deze goedkoper is dan een volledige versie en geeft dat dan geen problemen omdat ik voorheen ook een OEM-versie heb gehad?

Lees onderstaande link even. Zal wel lukken dan.

http://www.windows-help-central.com/...ctivering.html

quote: Als u dan gewoon uw reservekopie van uw wpa.dbl bestand terugplaatst is Windows weer tevreden. En u moet niet naar Microsoft bellen om uit te leggen dat u geen software piraat bent.

Deze techniek werkt ook wanneer u Windows opnieuw wil installeren op uw computer. Normaal moet u dan ook de Windows XP activering opnieuw uitvoeren om uw Windows versie aan de praat te krijgen.

Maar als u eerst een kopie maakt van het wpa.dbl bestand moet dat dus niet.

Nah dat gaat dus helaas niet meer...
Ik heb mijn systeem al 2x geformateerd,wel me hdd gebackupt maar verder niks van windows,dus dat bestand is helaas verloren neem ik aan...

Sorry dat ik alles in een berichtje zet,maar ik kon gisteren en eergisteren niet reageren.
Op 1 of andere manier kwam ik niet op deze site.

Hopelijk hebben jullie nog wat tips/antwoorden

Vriendelijk bedankt :thumb:
 
inderdaad gewoon gebeld
met me verhuizen bedoel ik dus wel een zeer groote update,
zo als moederbord geheugen hard drives.
in mij geval was dat geen probleem geweest.
 
inderdaad gewoon gebeld
met me verhuizen bedoel ik dus wel een zeer groote update,
zo als moederbord geheugen hard drives.
in mij geval was dat geen probleem geweest.

Oww kee thx,maar heb je dan gebeld naar het nummer voor die activatie of gewoon naar Microsoft en hoe gaat dat dan in z'n werking?
Want ik neem aan dat ze dan iets moeten aanpassen,wil je diezelfde OEM-key nog gebruiken,want bij mij kwam die OEM-key dus niet meer overeen met de software,of krijg je een nieuwe key?
 
gewoon het nummer dat dus vermeld staat in het activatie menu deze is trouwens gratis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan