? Bios rest? Owh

• Onderwerp starter Onderwerp starter fyrox
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fyrox

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Hey hey!

Hoe reset je de bios waarvan je niks af weet? Geen merk, type etc? Het is echt van belang omdat ik iets verkeerd heb in gesteld met de onboard monitor and met de graphische kaart. OP het moederbord staat bar weinig. Volgens mijn iets van Asus . Meer ook niet

TY

je gaat je bios in, met bijv F2, of del indrukken als pc opstart.
daar staat een optie om de bios op zijn default settings te zetten.

suc 6 Ruud

daar staat een optie om de bios op zijn default settings te zetten.

suc 6 Ruud

@Gamemaster111, wat jij neerzet is geen Bios reset.

@fyrox,
kijk eens in je handleiding van het moederbord naar de CMOS clear jumper.(Bios reset)

Zit die niet op jou moederbord dan kan je de batterij eruit halen en de + en - contact van de batterij ff kortsluiten.
Let op dat de stroomkabel(220v) uit het stopcontact is.!!
En zorg dat je statisch ontladen bent.
Dit doe je door ff een onbeschilderde verwarmingspijp aan te raken.

Meestal kan je het BIOS ok resetten door F5 in te drukken, als je in het BIOS zit.
Je zet alles dan weer op Default.

Kan ik niet. Ik heb met stomme kop de bios gewijzigt. Daarom wil ik ook naar default settings of als niet anders kan flashen.

Lang verhaal, maar komt er op neer dat het "ding" geen video kaart ziet of detecteert en dat de optie " vga onboard" is uitgeschakeld. Dus kan niks zien !!! :thumb:

@fyrox, kijk eens in je handleiding van het moederbord naar de CMOS clear jumper.(Bios reset)

Ik heb geen handleiding... :(

Zit die niet op jou moederbord dan kan je de batterij eruit halen en de + en - contact van de batterij ff kortsluiten. Let op dat de stroomkabel(220v) uit het stopcontact is.!!
En zorg dat je statisch ontladen bent.
Dit doe je door ff een onbeschilderde verwarmingspijp aan te raken.

Dit heb ik bijna helemaal gedaan zoals er hier staat, alleen geen onbeschilderde verwarmingspijp aangeraakt maar een anti statische werk mat gebreuikt waar ik en patient op stonde/ lag.

Thnx !! Voor de geboden hulp !

Heb je toch wel een instalcd van je mobo, dat moet haast wel als je een grafische kaart on-board hebt, hierop staan de drivers, probeer het hiermee evt via dos modus.

groetjes speedtouch

onboard video staat dus uit, probeeer er eens een "gewone" videokaart in te stoppen, kijken of je dan beeld krijgt, of had je dat al geprobeerd?

Probeer ergens een oud PCI videokaartje te lenen, en probeer hier eens mee op te starten..

Groetjes,
Martin.

Heb je toch wel een instalcd van je mobo, dat moet haast wel als je een grafische kaart on-board hebt, hierop staan de drivers, probeer het hiermee evt via dos modus.

Nope, is een 2e handsje, volgens mij een bij elkaar gescharrelde....

Ik heb al vele minuutjes verspild in het proberen van het beeld op me monitor te krijgen. Conclusie: lukte niet. Dus andere optie proberen --> Bios resetten cq flashen..

Please, aleen support hierover aub. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan