Bios rom checksum error??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qiards

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2004
Ik heb nu een computer (Pentium 2 700 Mhz) die het 's ochtens nog deed. Ik laat hem mooi aanstaan en kom terug omdat ie heel hard piept. (heb verder niks achter die computer gedaan, alleen 1 keer opgestart.) Ik kijk op de PC en zie:

Award bootblock Bios V1.0
Copyright (c) 1998, Award Software, Inc.

Bios rom Checksum error

Detecting floppy drive A media
Drive A error. System halt

Na dit bericht blijft ie piepen. Ik heb al gekeken of er een floppy in zat maar dit was niet het geval. Ook heb ik floppy drive al losgekoppeld en opnieuw geprobeerd maar ook dit hiel niet. Heeft iemand nog een idee om dit op te lossen? En als iemand komt met Bios flashe kan ie mij dan het flash programma (of de download site) geven?

Bijvoorbaad dank,

Mark

kijk even in je bios en zet de in opstart volgorde je A-drive uit. wat doet ie dan?

Geplaatst door globe
kijk even in je bios en zet de in opstart volgorde je A-drive uit. wat doet ie dan?

Deze optie kan ik niet kiezen aangezien ik het Bios niet eens in kom. :s

Het lijkt er sterk op dat je bios corrupt is geraakt.
Deze zul je dus moeten flashen.
Om dit te kunnen doen moet je een flash programma hebben en een nieuw bios bestand (zgn. bin bestand)
om je te helpen welke programma cq bios bestand je nodig hebt zul je eers hier een overzicht moeten geven welk mobo/bios versie je hebt.

Ik zal zo snel mogelijk dat overzicht plaatsen maar aangezien ik elke dag op een andere lokatie ben zal dit pas woensdag gebeuren. In iedergeval alvast bedankt voor de reacties.

Award bootblock Bios V1.0
Copyright (c) 1998, Award Software, Inc.

PhoenixBios (tm)
D686 BIOS
Phoenix 1998
001525388

Dit is de informatie die ik kan geven, aangezien ik helemaal niet kan opstarten (niet in windows, niet in dos en niet in het bios) kan ik de BiosAgent niet gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan