Beste Helpmijers, Wanneer ik mijn Pc opstart krijg ik de volgende melding:
Award Bootblock BIOS v.1.0
Copyright (c) 2000, Award Software, Inc.
BIOS ROM Checksum Error
Detecting Floppy Drive A Media...
INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER_
ik krijg hem alleen aan de praat door hem minimaal 20 minuten op deze storing te laten staan en dan een harde reset te geven en dan draait hij meestal wel de hele dag door ( in een enkel geval krijg ik nog een keer een blauw scherm met steeds wisselende fout meldingen.
Nu las ik in verschillende forums dat ik mijn bios moest updaten, alleen weet ik niet hoe ik dat doen moet.
De pc is uitgerust met een Aopen moederbord type AOpen AK77pro(A).
Nu heb ik al op de site van Aopen gekeken maar ik weet niet wat ik moet downlaoden en hoe ik verder moet doen.
Is er onder jullie knappe koppen iemand die mij hier verder mee op weg kan helpen.
Oh ja ik heb de bios batterij al vervangen, maar dat gaf geen ander resultaat.
Vrgr B.Kat
Award Bootblock BIOS v.1.0
Copyright (c) 2000, Award Software, Inc.
BIOS ROM Checksum Error
Detecting Floppy Drive A Media...
INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER_
ik krijg hem alleen aan de praat door hem minimaal 20 minuten op deze storing te laten staan en dan een harde reset te geven en dan draait hij meestal wel de hele dag door ( in een enkel geval krijg ik nog een keer een blauw scherm met steeds wisselende fout meldingen.
Nu las ik in verschillende forums dat ik mijn bios moest updaten, alleen weet ik niet hoe ik dat doen moet.
De pc is uitgerust met een Aopen moederbord type AOpen AK77pro(A).
Nu heb ik al op de site van Aopen gekeken maar ik weet niet wat ik moet downlaoden en hoe ik verder moet doen.
Is er onder jullie knappe koppen iemand die mij hier verder mee op weg kan helpen.
Oh ja ik heb de bios batterij al vervangen, maar dat gaf geen ander resultaat.
Vrgr B.Kat