Bios setup niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

remond

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2004
Graag zou ik inzage willen hebben in de Bios gegevens van mijn PC. Als ik na de power-on knop esc indruk verschijnt er echter een zwart scherm met linksboven een getal met daarachter de tekst: keybord OK en rechtsonder F10 setup. Volgens mij zou op dit scherm eveneens de Bios gegevens moeten staan en de mogelijkheid om de Bios Setup Utility te openen. Is er een mogelijkheid om elders de bios-gegevens zichtbaar te krijgen ?

Wat versta je over bios gegevens ? De instellingen van de bios ? Dan moet je dus F10 indrukken zodra dat op het scherm verschijnt.

Ik zou graag het merk en versienummer van de Bios willen weten, i.v.m. problemen die ik ondervindt met het gebruik van een externe harddisk.
Als ik F10 indruk zit ik in de het installatieprogramma van de PC. Hier vind ik geen Bios gegevens.

Daar vind je in ieder geval het "merk"van de bios bv award / phoenix etc, het typenummer staat meestal onderaan je eerste scherm, waar hij dus de hdd detecteer, dus niet het HDD scherm in de bios. Wat je ook kan doen is even Everest home edition te downloaden, bij Mainboard -> bios kan je ook veel info vinden.

Als ik F10 indruk kom ik in de Setup Utlity van de PC. Hier zijn alleen items in te stellen betrekking hebbend op : file;storage, security, power etc. Echter geen bios gegevens. Ook niet onder aan het scherm. Deze gegevens zouden 1 scherm terug moeten staan. Dit scherm is echter nagenoeg blanco.

volgens mij kom je in de bios door tijdens opstarten herhaaldelijk op del of F2 te drukken.
dus tijdens opstarten deldeldeldeldel of F2F2F2F2F2.
SUC6

Weet ik. Lukt echter niet. Ik kom steeds in het voren omschreven zwarte scherm. Het lijkt aksof de (bios)tekst die hier normaliter moet staan om een voor mij onduidelijke reden niet wordt weergegeven.
In ieder geval bedankt voor de gedane suggesties.

Bedankt voor de tip. Ik heb Everest home edition geactiveerd. Dit zijn de specificaties:
Program: eSupport.com BIOS Agent Version 3.34
BIOS Date: 07/25/98
BIOS Type: COMPAQ BASIC
BIOS ID: Unknown
OEM Sign-On: None
Chipset: Intel 440EX/LX rev 3
Superio: NSC 309 rev 37 found at port 15Ch
CPU: Pentium II 300 Mhz MAX: 500 Mhz
BIOS ROM In Socket: No
BIOS ROM Size: 256K
Memory Installed: 128 MB
Memory Maximum: 256 MB
Memory Slot 01: 64 MB
Memory Slot 02: 64 MB
Memory Slot 03: 0 MB

eSupport.com, Inc.
1-800-800-BIOS (2467)
www.esupport.com

Als ik BIOS-Agent moet geloven dan zou 'n upgrade wenselijk zijn. Of daarmee mijn probleem met de aansturing van de externe disk is opgelost is maar de vraag. Ik bezin me nog vordat ik hiervoor kosten maakt.

Tsja, een Compaq, ik was er al bang voor, veel meer dan je nu ziet op je scherm zal je ook niet tegenkomen, Compaq heeft een zeer beperkt toegankelijke bios.

Nu het volgende probleem, hoe krijg jij een nieuwe bios....daarvoor zullen we eigenlijk moeten weten in welk type Compaq het moederbord zit (of gezeten heeft) dus bijvoorbeeld Pressario 4720.

Andere vraag dan. Zit het moederbord nog in de orginele kast?? Zo ja, geef dan alle nummers enzo die je kunt vinden op de kast

Aan de buiten kant staan nagenoeg geen gegevens.
Op een sticker met heel veel logos staat het volgende:
series PD1000
en een nr. 3872C782.

Het probleem waarvoor de BIOS moest worden geupgrade is opgelost. De BIOS upgrade (voorzover dat mogelijk was) kan achterwege blijven.
Bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan