BIOS setup start niet op + opstarten duurt langer na plaatsen GPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

sdehaas

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2008
Hallo,

Ik heb sinds het plaatsen van een grafische kaart het probleem dat het opstarten van de pc langer duurt. ik krijg eerst het begin schermpje en na drie keer het moederbord piepje start hij pas door. Opzich is dat het probleem nog niet zo, maar ik krijg nu ook niet de BIOS setup opgestart.

Heeft het met de GPU te maken? en wat kan ik doen om het op te lossen.

Groetjes,

Sander

Moederbord is een Gigabyte GA-Z77X-D3H

Ps. Als ik mijn grafische kaart eruit haal, werkt alles normaal en start hij meteen door binnen 2 seconden. Als ik hem er weer inzet moet ik dus weer 3 piepjes wachten totdat hij doorstart.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Heb even je twee berichten samengevoegd je kan ook een bericht aanpassen

Ik zou even je hardware melden met daar bij merk en type voeding

Moederbord: Gigabyte GA-Z77X-D3H
Processor: i5 3750K
RAM 8gb 1600Mhz
HD: SSD 64GB 95/500 M4 Brckt SA3 CRU + HDD 500gb (geen idee welke heb ik gebruikt uit mijn oude pc)
Voeding be quiet! Pure Power CM L8 430W ATX23
Grafische kaart: GiBy2GB D5 X GTX760 OC Rev. 2 R

dit is alles wat er in mijn PC zit in een kast met 3 Led verlichte Fans.

alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je hebt niemand in de buurt waar je even de nieuwe kaart kan testen, en misschien gaat er wat mis met het uitschakelen van de onboard dat dit niet helemaal top is kijk eens in de bios welke optie je hebt hiervoor.

onboardvideokaart wel uitgeschakeld in de bios?

Mmm dat is een goede, ik heb zelf niks uitgeschakeld dus als het niet automatisch gaat niet, hoe doe ik dat dan?

Okee heb het gevonden in de BIOS, waar ik alleen in kom als ik mijn grafische kaart niet aangesloten heb. heb Onboard graphics uitgeschakeld, deze stond op automatic, maar zonder resultaat. ik blijf 3 keer piep horen voordat hij doorstart. het gaat dus om een piep, daarna een 15 /20 seconden niks, daarna weer een piep, 15/20 seconden niks en daarna weer een piep en een aantal seconden later start hij gewoon op en doet alles het. Het is gewoon raar omdat ik met mijn SSD gewend ben dat hij normaal binnen 10 seconden is opgestart. Heeft het met de kaart te maken denken jullie? of een instelling? anders moet ik hem terug sturen misschien.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan