Bios Skipen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djjaapsmal

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Berichten
38
Als ik mijn pc opstart komt er een waarshuwing dat DE CPU te hoog is of zo.:evil:
dan komt er een lange lijst met wat codes en dan de duel boot en dan pas het windows opstart sherm
 
Tewarm misschien?? Heb je hem weleens stofvrij gemaakt schilt echt wel in temperatuur. Toevallig heb ik mijn laptop net stofvrij gemaakt hoog nodg.

PS: Staat er niks verkeerd ingesteld in je bios??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De kast openmaken en de CPU-koeling eens schoonblazen en kijken of de fan bovenop het koelelement wel draait.
 
Zoals ik al aan gaf veel te veel stof. Ik ben dus niet de enigste die zegt maak je cpu fan eens schoon

Bij deze CPU 50 °C (122 °F) moet dit nog wel acceptable zijn. is hij hoger dan 70 graden kijk er dan even naar
 
Laatst bewerkt:
Een melding dat de temp van de CPU veel te hoog is bij het opstarten van de pc?????:eek::eek:
 
@TS:

Ga naar je bios, kies voor Default settings, save en exit en probeer het nog eens
 
oke:)

ik zal proberen om er een foto van te maken:rolleyes:(hoe uplood je fotos
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klik op HELP in de werkbalk rechts boven.(info over uploaden +/- op de helft v.d. site)
 
Laatst bewerkt:
Hier moeilijk te leesen staat in stukjes
attachment.php

attachment.php
 

Bijlagen

  • DSC00623.jpg
    DSC00623.jpg
    89,3 KB · Weergaven: 69
  • DSC00624.jpg
    DSC00624.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 68
Hij zegt dat je als ik het goed lees dat je je cpu heb veranderd ofzo
 
Volg het advies van @mrmusic en zet je BIOS op default-settings,wat ik eruit opmaak is dat je cpu-settings veranderd zijn.Dit kan ook het gevolg zijn van een niet goed werkende e/o lege/lekkende CMOS-batterij op je moederbord.Ga je BIOS in (meestal F2) kijk ff in het moederbordboekje/handleiding pc welke toets dat bij jou is,zou je moeten zien als 't Biosscherm/logo verschijnt daar staat dat aangegeven.Bij "save & exit" o.i.d. kun je het Bios op default zetten.
Succes.
 
heb ik gedaan gebeaurt nix
Ik denk dat het batterij is en waar kan je die kopen
 
Knoopcel CR 2032 kun je of kopen bij de electronica-shop (+/- €2.50) of bij Action daar schijnen ze spotgoedkoop te zijn ( 8 voor €2.50)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan