Bios start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SamSungDe2e

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Berichten
46
(Ik hoop dat ie hier goed staat :confused:)

Ik heb een probleem met de bios van mijn PC. Want ik heb 'per ongeluk' de Setup Defaults geRestored, en nu wil de bios niet meer opstarten. Het enige wat hij doet is knipperen op het opstartscherm van de bios. Als het nodig is: het moederbord is Sis 5600. Processor is Pentium III. En de Award versie is v4.51PG.

Als het niet meer te redden is :(, dan wil ik graag weten of je het kan oplossen met een nieuwe processor te kopen.
 
Kast openschroeven en zoek naar een knoopcelbatterij, kan niet missen.
Eruit halen en 10 minuten zo laten. ( hierna terugzetten)
Hiermee reset je de biossettings.
Dit zou moeten werken.
Heeft niets met je processor te maken.
 
Open de behuizing en haal het bios batterijtje er een aantal minuten uit.
Steek het terug en start de pc.

Ik kan me niet voorstellen dat het BIOS niet start op de DEFAULT Opties.
Heb je niets anders gedaan?
 
Nope, verder niets. Het enige wat ik kan zien tijdens het knipperen van het scherm is dat de datum is veranderd in 2011 naar 1999, maar ik denk niet dat dat het probleem is, toch? Verder staat er dat de CPU 300 Mhz is, maar voor de reset was het nog 400 Mhz.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daaruit kun je wel opmaken dat je bios gereset is. De tijd kun je opnieuw aanpassen in je biossettings.
Hoe die cpu kan veranderen is een absoluut raadsel voor mij.
Maar überhaupt, wat kun je nog met een machine met deze "snelheid" ?
 
Kweet het, er staat ook Windows ME op, ahum, maar ik heb niet genoeg geld voor een nieuwe PC. Dus heb ik deze nog. Het is wel een verbetering, ik had er eerst een met 64 MB RAMgeheugen, deze heeft 128 MB :d.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mja, dat met de knoopcel werkte niet.
Ik heb op google gezocht, en daar stond dat het aan de grafische kaart of beeldscherm kon liggen, maar daar ligt het niet aan. Ik heb het geprobeerd.
De fout zit waarschijnlijk in de chip waar de bios wordt opgeslagen, het kan zijn dat ik misschien per ongeluk de hele bios heb gewist. Als dat zo is, weten jullie misschien hoe ik die kan terugkrijgen?
 
Heb je een bios update gedaan ?
Dat brengt nogal eens een risico met zich mee als je niet weet waar je mee bezig bent.
Dat krijg je niet voor elkaar (bios herstellen) als je de boel om zeep geholpen hebt.
Maar normaliter kun je daar niets aan verknallen.
 
Laatst bewerkt:
*Sorry voor het laat reageren, ik was op vakantie*

Maar ik heb nu een nieuwe PC, dus het is niet meer nodig.

Toch bedankt =)!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan