Bios start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

DayDream

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2010
Berichten
3
Hallo,
Ik heb een probleem. Toen ik gisternacht thuis kwam maakte mijn computer een Pieptoon die niet stopte en ik kon mijn beeld niet zien(ook niet na een toets ingedrukt te hebben, met muis bewegen of op de Aan/Uit knop te drukken. Dus ik hield de knop ingedrukt tot hij uit ging. daarna ging ik naar bed.
De volgende middag starte ik hem op en had geen probleem met de computer. Na ongv 10 minuten kwam die piep weer en stond alles stil. Weer heb ik de knop ingehouden. Daarna starte ik hem weer op en weer die piep, weer knop in gehouden en opgestart. Daarna heb ik systeemherstel gedaan en kwam die piep TIJDENS het automatisch opnieuw opstarten na de herstel.
Nu start de bios helemaal niet meer op. Ook niet met alleen Tobo, muis en beeldscherm en ook niet met alleen beeldscherm.

Kan iemand me aub helpen?

Het is een Acer Aspire M5640.

Gr Vincent
 
Laatst bewerkt:
Dat kan eigenlijk vanalles zijn,de voeding,moederbord enz. in ieder geval de hardware.Je zal de kast moeten open maken om dat te controleren,kijken of alle fans draaien,schijfactiviteit,geheugen enz.Heb je een moederbordboekje kijk dan daar wat die piep of piepjes betekenen 1 lange piep is meestal geheugen,neem evt. een reepje geheugen eruit en kijk wat er gebeurt dan evt.het andere reepje.Koppel zoveel mogelijk apparaten los en start dan op.
Belangrijk: koeling processor!
Edit: Een paar reviews wil ik je niet onthouden klik allemaal over het moederbord van jouw type.
 
Laatst bewerkt:
Reviews gelezen.
Heb ik het nog aarig goed gedaan. Meer dan 2 jaar met dat * ding gedaan.
Bedankt iig.
 
Laatst bewerkt:
mijn ervaring met de asm5640 ligt dit of aan je geheugen of aan je mobo..
Probeer je systeem eens op te starten met 1 RAMlatje in je 1e sleuf..
Werkt dat niet, dan met je 2e latje in de 1e sleuf
etc(afhankelijk van hoeveel latjes je hebt)
 
mijn ervaring met de asm5640 ligt dit of aan je geheugen of aan je mobo..
Probeer je systeem eens op te starten met 1 RAMlatje in je 1e sleuf..
Werkt dat niet, dan met je 2e latje in de 1e sleuf
etc(afhankelijk van hoeveel latjes je hebt)

#2
 
Dat heb ik gedaan gisteravond. Het wou niet.
Vanmorgen startte ik hem op zonder problemen. Toen zette ik hem weer uit(op de start>uitschakelen manier)
En nu start de bios weer niet.

Weet iemand nu waar het aan ligt?
Het maakt me niet uit als hij niet te repareren is maar ik wil graag weten wat er aan de hand is

Gr Vincent
 
Mogelijk wordt je computer te warm, omdat er veel stof in de ventilator zit.
Deze schoonmaken doet soms wonderen.

Op internet is trouwens te vinden wat de betekenis is van de verschillende pieptonen!
 
Je zou eens kunnen kijken naar de CMOS-batterij op je moederbord (al denk ik niet dat dat het probleem is maar je weet maar nooit)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan