BIOS start niet vanaf CD/DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guitarnet

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Hoi Allemaal!

Ik heb hier een HP Compaq 6710b laptop. Hier heb ik een nieuwe harde schijf in gezet, en ik wil hier of windows 7 of ubuntu op gaan zetten.
Eerder heb ik een installatie van windows xp hierop gehad, maar aangezien de schijf een SATA schijf is ben ik daarmee gestopt.
Nu heb ik de Boot-order van de BIOS ingesteld zodat hij eigenlijk alle opties (Optical Drive, USB-CDrom, USB-harddrive, USB-floppy, Network Controller) afgaat, voordat hij naar de interne schijf gaat.

Maar nu herkent hij de installatieschijf van windows 7 en die van Ubuntu niet bij het opstarten. Het duurt even, maar na een tijdje gaat hij alsnog gewoon proberen om van de primaire harde schijf te starten, terwijl die momenteel leeg is, en dus niets doet.
De Ubuntu-schijf doet het 100% zeker (werkt iig bij mijn 2 andere laptops), en de windows-schijf heb ik ook geen eerdere problemen mee gehad.

Hoe kan ik het zo krijgen dat de BIOS de schijven wel goed pakt?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal zo eens even uitproberen of hij het op de oude XP-schijf wel doet, of dat het idd aan de cd-/dvdspeler ligt. Bedankt voor de tip ;)

(ps, waarom mag ik geen "hey" als aanhef hebben? ik snap de verandering niet helemaal)

Omdat het niet echt bij de omgangsvorm van Helpmij.nl past

Heb ook bij eerdere topics "hey" gebruikt, en nooit meegemaakt dat het niet bij de omgangsvorm zou passen... Ook heb ik het nergens gelezen dat zoiets niet gewenst is. Maar goed, terug naar het topic:

Ik heb even een andere schijf in de laptop gedaan, waar xp op geïnstalleerd is,

na opstarten een willekeurige cd erin gedaan, en dat pakt hij wel. De windows 7 installatiediks pakt hij niet (deze doet het wel in een andere laptop).
Kan het zijn dat de cd-/dvdspeler alleen nog maar cd's herkent? Of is er nog een andere mogelijkheid?

Hoi,

Zou kunnen, kan je geen usb stick met win 7 opstart maken.

Laatst bewerkt:
Ik had Ubuntu al op een usb gezet, maar dan krijg ik bij het opstarten iets van "verwijder media en druk op een toets" (of iets wat daar op lijkt).
Terwijl USB-hard disk wel gewoon een optie is van de BIOS. Of zou ik dan de usb-stick een opstartdisk moeten maken? (moet ik eens kijken hoe dat moet :P )
Volgens mij heb ik nog ergens een dvd-speler op usb liggen, dus kan evt met die proberen om of windows of ubuntu erop te knallen.
In ieder geval bedankt voor je tips!

Hoi,

Geen dank hoop dat het lukt anders lezen we het wel:thumb:

Heb inmiddels een bootalble usb gemaakt, en kon via deze weg wel gewoon installeren. Dus zal de cd/dvd-rom speler waarschijnlijk geen dvd meer herkennen. Ach ja, is opgelost! Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan