Bios start soms wel, meestal niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ahzriaz

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Goedemorgen allemaal,

Probeer een pc te maken maar ik weet niet wat er aan de hand is.
De PC start soms wel goed en dan werkt die ook, CPU strest test draait goed temp is +-81 maar loopt dan niet vast ofzo.

Vaker start die niet, alles gaat aan, dus fans draaien HDD draaien maar bios start niet/krijg geen beeld. Met andere GPU is het probleem er ook nog.
Nou vermoed ik dat de voeding defect is maar tjah soms werkt het wel goed.
Heb al branders losgekoppeld, werkt ook niet.
Zonder toetsenbord en muis ook geen succes.
Getest met maar 1 geheugen balkje en werkt ook niet

Hoe kan ik het beste te werk gaan? Is het bv veilig om mijn goede voeding te plaatsen of loop ik dan het risico dat ik die "opblaas"?

(ps staat niet hier dus dus heb weinig specs)

Mb: ASus P5E3 Deluxe
550 watt voeding (merk weet ik niet)
2 hdd (volgens mij in RAID) Met 1 hdd aangesloten start die ook niet

Andere optie is kopen van nieuwe moederbord, CPU en voeding en rest van hardware over zetten. Kan het dan zo zijn dat als bv het geheugen defect is de nieuwe hardware kapot gaat?

Bij voorbaat dank voor het meedenken!!

is die temp niet een beetje warm, hoe oud is je pc?

je kan proberen om het stof eruit te halen of dat laten doen in een pc winkel. wand stof in de computer is toch 1 van de meest voorkomende problemen.

Laatst bewerkt door een moderator:
@kwakmantim,

Je weet dat je bericht altijd nog kan aanpassen lijkt mij even handiger als je iets vergeten ben
:thumb:

De pc is inmiddels +- 3 jaar oud. Is ook niet mijn pc maar probeer het voor iemand anders op te lossen. Stof/te hoge temp was ook mijn eerste ingeving en na schoonmaken is het dus onder prime 95 +- 81 graden. Vind t iets aan de hoge kant maar hij loopt er niet op vast of iets dergelijks.

Vreemde is dat die dus bij opstarten, als de temp dus ook veel lager is, niet eens in de bios komt.

maar kan de computer wel starten of gewoon helemaal niets of wil je in het bios menu komen?

Als de pc start werkt die goed maar meestal gaan de fans en de hdd draaien alle lampjes gaan aan maar hij komt niet in de bios en het scherm blijft zwart.
En dan kan ik dus niet eens in de bios komen.

dus je kunt niet in het bios menu komen?

kun je kiezen bijvoorbeeld op f12 en dan kiezen om vanaf cd te booten.

dan staat mischien daar onderaan in dat schermpje boot volgorde wijzigen en dan zit je in het bios menu. dit werkte bij mij op een toshiba laptop dus eigelijk een omweg om erin te komen ik weet niet of het ook zo werkt bij jou?

maar je kan het proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan