BIOS traag bij opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter cvk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cvk

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2007
ASUS EFI BIOS Utility V.2.00.1201
BIOS version 0310X64
ME version 7.014.1197
CPU 3100MHz

Eer dat het Windows 7 logo te zien is ben ik ca. 30 sec. verder. Eerder was dit niet het geval. Ik al verschillende items in de bios verandert maar helaas. Wat zorgt er voor dat hij zo langzaam opstart? Ook de default instelling geven geen soelaas.

Kees

Hallo kees, probeer is registry cleaner te doorheen te halen kijken of het helpt

Sam

Ik gebruik ccleaner. Is dit het juiste programma hiervoor? Of is hiervoor een betere?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja voor je register wel maar probeer ook eens een harddisk repair of pc care te downloaden.

Sam

Bios

Ik heb verschillende programma's gebruikt om de regestry te cleaenen en inderdaad heel veel troep is weg maar het blijft dat de opstart traag blijft. Zit het misschien in de instellingen in de bios? Of heb je een beter idee?

Goedemorgen,

Draait alles op de goede snelheid? processor en geheugen dus .

Bios

Na opstarten totaal geen probleem met snelheid e.d.

Via start, zoeken msconfig starten en alles uitschakelen, alleen voor de drivers weer aanvinken, zo ook bij services, eerst alle Microsoft services verbergen aanvinken.

Test het zo eens, kan het initialiseren van hardware zijn of iets wat mee op moet/mag starten wat de resources oppeuzelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan