bios uitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

jhonnybos

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2003
He ik heb mijn amd athlon 2000 processor op de moederbord geprikt van mij amd duron 1300..
en ja die moederbord kan het aan ..
maar de processor is nu maar 1250 mhz zal wel aan de fsb liggen ..duzz ga ik in de bios om dat te wijzigen maar elke keer als ik in de bios kom valt mijn monitor uit ..
kan dat an de processor liggen of aan de moederbord zelf .... windows start ie wel op:D

Waarschijnlijk moet je de fsb op het moederbord met een jumper veranderen. Zit de koeler er wel goed op?

Ik denk toch dat je een ander moederbord nodig hebt.
gezien je eerst een Duron erop had.
FSB moet op 133mhz dan heb je de volledige snelheid van de Athlon.

die athlon heeft er vaker op gezeten ...... en deed hij het gewoon . alleen nu wou ik hem er weer opzetten en lukte het niet .. er zitten ook geen jumpers op

Ik denk dat het aan je fsb of Vcore(cpu voltage) ligt.

Maar ff een ander vraagje.
Heb je wel koelpasta tussen je processor en koelblok gedaan?

Wat is een klein beetje?
Wordt die hele chip(core) op het cpu-vierkantje bedekt?
Zoals op de afbeeldingen.
as2spread.jpg
as2closeup.jpg

Dit is een Intel processor, maar voor AMD moet het op dezelfde manier.

Laatst bewerkt:
na niet zo erg . een heel klein laagje ... die cooler zat altijd op die 1300 en daar zat al een laagje op .. en ja die cooler kan een amd athlon 2000 aan .. maar word de pc daar sneller van of word ie daar alleen minder warm van

Inprincipe moet je elke keer als je de koeler plaatst opnieuw koelpasta aanbrengen.
Zeker met AMD waarvan er veel heethoofden zijn.
Je hebt best kans dat die van jou nu te warm wordt,
waardoor je niet echt veel meer kan doen met de pc.

nou ik heb ook een andere pc een amd athlon 2000.. maar die cooler heb ik zo vaak van cpu verandert en ng nooit pasta tussen gedaan en hij word maar 35 graden

Laatst bewerkt:
Als zn windows wel normaal werkt en het verschijnsel van uitval zich alleen voordoet tijdens het werken in bios ligt het zeker niet aan de cpu temp.

Heb je al eens een andere videokaart geprobeerd? lijkt erop dat het niet lekker werkt tussen kaart en bios.

succes

ja ik heb het geprobeerd maar het werkt niet en heb ook een andere processor gerpobeerd en daar deed ie het zelfde
:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan