BIOS update crash MSI P965 Neo

Status
Niet open voor verdere reacties.

mardijk

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2010
Via de site van MSI heb ik een live update gedaan van de bios. Bij 18% viel de pc uit. Als ik nu opstart doet hij niks hij geeft geen beeld. Ik heb het hele internet afgezocht en kon alleen iets vinden over een CMOS reset, dit heb ik gedaan, maar helpt niet.

Heeft iemand nog een optie?

Ja,cmos chip vervangen.
Nooit,nooit,nooit een live update doen.
Altijd eerst bestand downloaden en dan pas een update doen vanaf usb stick of floppy.

Hallo Mardijk

Tja een CMOS reset daar geloof ik ook niet zo in omdat het een ROM (Read Only Memory) is.
Zelf maak ik ook nooit gebruik van zo iets als een live update voor een BIOS maar maak altijd gebruik van een diskette ,wat een optie voor kan zijn (door een AMI techniek in de boot block).

Je moet de BIOS.ROM (of welke naam de BIOS update file heeft) file Hernoemen naar AMIBOOT.ROM en op een diskette saven.
Start de pc en als de diskette wordt gelezen druk je op Ctrl-Home.
Nu zou de AMIBOOT.ROM file moeten worden gelezen en de BIOS worden hersteld.
Na 4 piepjes diskette er uit en de pc herstarten.

De AWARD BIOS is ongeveer het zelfde naar hersteld niet automatisch de BIOS info.
Maak een boot diskette.
Zet de BIOS file en de flash utility er op.
Maak een text bestand met de regels.
@ECHO OFF

awdflash BIOS.BIN /py/sn/f/cc/r

(De naam BIOS.BIN moet je vervangen met de naam van de BIOS file die gebruikt.)

Succes.

En wat nou als ik geen Floppy heb? USB Gebruiken. Ik heb geen slot meer voor floppydrive meer en ook geen floopydrive zelf, heb ik ook niet meer.

Hallo Windows78

Het gaat er uit eigenlijk om de computer buiten om het besturings systeem op te starten.
Om zo min mogelijk negatieve invloed te hebben van iets anders.
Dat zijn dus altijd dingen die je niet verwacht en neem daarom dan ook zo min mogelijk risico.

Denk niet dat het iets zal uitmaken of je een usb of er een cd-r er voor gebruikt ,maar zou er wel er voor zorgen dat je de computer opstart in puur DOS ,en zonder al het andere wat je niet nodig heb.

b.t.w: If it ain't broke, don't fix it and never change a winning team.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan