Bios update gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

roytje2

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2006
Hallo,

Ik zoek een Bios update, Bios agent zegt dat ik Bios type Award Modular BIOS v4.51PG heb.

Zijn hier updates voor... want soms stopt mijn pc ineens omdat er een bios fout is waarschijnlijk!

MVG Roy

Een BIOS-update hangt af van het type moederbord. Ik raad je aan om eens te kijken op de website van de fabrikant.

bios agent zeg altijd at er een bios is.
maar die moet je wel kopen dan.
kijk gewoon bij fabriekant voor een updated.
ga dat ding ook niet updaten als er niets aan de hand is je kan het moederbord,
zwaar beschadigen en weg is je garantie.

post fout melding ook eens is wel zo handig.
krijg je een blauw scherm met disable bios en shadow.
dan deze gewoon op disabled zetten in het bios menu

roytje2 zei:
Bios agent zegt dat ik Bios type Award Modular BIOS v4.51PG heb.
De foto die je geplaatst hebt is alleen een chip (met chipsetnr) die op je moederbord zit. De chipset is niet doorslaggevend omdat meerdere moederborden voorzien zijn van dezelfde chipset.
Het merk en type staan als het goed is ook op het moederbord, vaak in witte letters op het bord zelf, meestal ergens in het midden. Als je deze weet, kunnen we ook de update vinden.

roytje2 zei:
Hallo,
Zijn hier updates voor... want soms stopt mijn pc ineens omdat er een bios fout is waarschijnlijk!
MVG Roy
dit zinnetje zegt mij dat er niks met jouw bios aan de hand is.
Als jij je bios gaat updaten en het gaat fout dan kun je het moederbord weggooien.
Dus weet waar je aan begint.
Maar zoals al eerder is voorgesteld zet de foutmelding is hier neer.

Nee dan doe ik het upgrade maar beter niet,,,

ik weet niet pricies wat de fout is... soms ben ik gewoon op me pc bezig en dan komt er een blauw scherm met witte letters en dan staat er er is een fout de fysieke geheugendump word nu uit gevoerd en dan is die voltooid staat er en dan staan er allemaal japanse chinese letters ofzo,,,

Het zou goed kunnen dat de processor of het geheugen die storing veroorzaakt. Blauwe schermen zijn vaak een goede aanwijzing hiervoor. Er zijn diverse programmaatjes te downloaden om de kwaliteit van het geheugen te testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan