bios update intel v1518 ,

Status
Niet open voor verdere reacties.

colorado_rain

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2003
ik werk met een acer aspire 7720z , daarin zit een bios intel v1518
staat ook bij in het bios v 1.19 ..

ik heb gegoogle't op een update versie , maar ik zie dan dingen en weet niet welke ik moet nemen of doen

gaarne welke versie heb ik nodig , voordat ik de verkeerde versie heb , en de laptop doet niks meer

bvd
harry

Hoi !

Waarom wil je een bios-update doen ?

Een bios-update is, zeker bij een laptop, nooit zonder risico.

Dus, heb je geen gegronde reden, en zeker als je er geen ervaring mee hebt: niet aan beginnen.

Zelf heb ik tientallen keren een bios-update uitgevoerd, maar bij een laptop die ik het alleen als het echt niet anders kan.

Greetz,

Harry.

mijn koelvin , kan ik niet regelen via bios , en de temperatuur blijft te heet..
koelvin is schoon , draait na mij idee te langszaam , ik hoopte via de update die vin te kunnen regelen

Hoi !

Nee, dat gaat je geen oplossing bieden !

Als de CPU-koeler te langzaam draait (hoe weet je dat ?) zul je die moeten vervangen.

Greetz,

Harry.

de koeler draait , en de laptop loopt warm , slaat uit ,

ik werkte via vista , geen probleem , nu heb ik windows 7 erop gezet , toen begon het probleem

ik dacht aan stof , dus de gehele vin schoongemaakt , maar geen verandering

Hoi !

Duik in je bios en kijk of bij Power Management o.i.d. met welke snelheid de fan draait.

Kun je in Windows ook zien, bijv. via Speedfan: http://www.almico.com/sfdownload.php

Vermeldt je temp. en snelheid even hier en misschien kunnen we je 'n indicatie geven waar het probleem ligt.

Met speedfan kun je iedere fan ook op 100 % instellen.

Greetz,

Harry.

ik lees alleen in een rechter vlak de temp

verder zie ik niks met speedfan , de andere vlakken zijn leeg
de temperatuur is gemiddeld 70 graden

Hoi !

Als je even een screenshot van het speedfan-scherm plaatst, kunnen we proberen het te begrijpen.

Heb je de ventilatoren op 100 % gezet ?

Greetz,

Harry.

nou harry die power manegement heb ik niet in de bios staan

en hoe doet ik die screenshot maken , zoiets heb ik nog nooit gedaan lol

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan