Bios update kan niet worden geïnstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

el_tieskos

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2004
Het volgende is mijn probleem:

ik heb het volgende systeem:

Mobo: MSI K9N SLI-2F nF570 AM2 DDR2 SLI PCI-E SATA 2 Raid
Processor: AMD Athlon 64 X2 5000+ socket-AM2 boxed
Geheugen; 2x 512 MB DDR2/53 Dimm-E
HDD: Samsung HI 3,5" SATA II 500 GB/7200RPM/16M

Nu heb ik onlangs een nieuwe schijf gekocht (bovenstaande Samsung) i.v.m. het crashen van de oude. Hierna heb XP geinstalleerd en heb ik de bios een harde reset gegeven, omdat het moederbord kuren gaf. Nu krijg ik alleen bij het opstarten de melding dat de processor niet herkend wordt. Na het bezoeken van de MSI site bleek dat ik een bios update diende uit te voeren. Zo gezegd, zo gedaan en alles volgens het boekje uitgevoerd. Probleem is alleen dat zodra ik via een startup disk de update naar de c;\ schijf wil kopieren de c:\ schijf niet herkend wordt. Ook wordt in XP maar 130 GB herkend (komt door xp volgens mij, die herkend standaard maar tot 130 GB)

Hoe krijg ik mijn bios nu up-to-date?

Gr.,
T.

Zonder SP1 kan XP inderdaad maar 137 Gbyte aan....
Met SP1, (dus ook SP2, 3) kan maximum 2 TByte gebruikt worden (tenzij je gaat tweaken met de clustergrootte, dan kan het een veelvoud daarvan worden)

Vreemd dat XP de schijf wel ziet... je hebt dus wel direct bij het installeren van XP de sata driver ook geinstalleerd..........

Het volgende is mijn probleem:

ik heb het volgende systeem:

Mobo: MSI K9N SLI-2F nF570 AM2 DDR2 SLI PCI-E SATA 2 Raid
Processor: AMD Athlon 64 X2 5000+ socket-AM2 boxed
Geheugen; 2x 512 MB DDR2/53 Dimm-E
HDD: Samsung HI 3,5" SATA II 500 GB/7200RPM/16M

Nu heb ik onlangs een nieuwe schijf gekocht (bovenstaande Samsung) i.v.m. het crashen van de oude. Hierna heb XP geinstalleerd en heb ik de bios een harde reset gegeven, omdat het moederbord kuren gaf. Nu krijg ik alleen bij het opstarten de melding dat de processor niet herkend wordt. Na het bezoeken van de MSI site bleek dat ik een bios update diende uit te voeren. Zo gezegd, zo gedaan en alles volgens het boekje uitgevoerd. Probleem is alleen dat zodra ik via een startup disk de update naar de c;\ schijf wil kopieren de c:\ schijf niet herkend wordt. Ook wordt in XP maar 130 GB herkend (komt door xp volgens mij, die herkend standaard maar tot 130 GB)

Hoe krijg ik mijn bios nu up-to-date?

Gr.,
T.

Je hebt de update bij msi van de site gehaald, daar staat een uitgebreide uitleg van hoe de bios moet updaten, dit doe je niet door bestanden naar de harddisk te copieren maar je bioschip te flashen die op je moeder bord gemonteerd zit hierbij gebruik je een special programma wat je bij msi kunt downloaden.
Gaat het updaten mis dann heb je een probleem je pc zal dus niet meer opstarten en zul je de chip door een speciaal bedrijf opnieuw moeten laten programmeren.
http://global.msi.eu/index.php?func=service

http://global.msi.eu/index.php?func=html&name=service_note

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan