Bios Update Loopt fout af?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamerNL

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Hallo Allemaal,

ik heb gisteren mijn andere pc zijn bios ge-update
En nu steeds als ik hem heb opgestart loopt hij vast na 1 a 2 minuten
of hij start opeens opnieuw op.

is dit nog te fixen

mvg

Nee helaas is een foute bios update niet te herstellen, omdat dat dit een chip is op je moederbord. Is je moederbord kapot.

Hallo

Is reeds gevraagd : waarom heb je de b.i.o.s. geflashed ???

Je geeft geen info v/d betrokken p.c. , wat uiteraard nuttig is.

Veel recente motherboards bezitten een dubbele bi.o.s. , om dergelijke calamiteiten te kunnen herstellen.

Je "vergat" ook te vermelden of je de b.i.o.s. hebt [gereset] na het flashen , iets wat je het beste doet na een b.i.o.s. update.

De meest logische (snelle) manier is het b.i.o.s. batterijtje verwijderen , uiteraard bij een volledig spanningsloos motherboard.

Ik ga er nu uiteraard van uit dat je goed hebt gecontroleerd dat dit wel de korrekte software was voor het motherboard.

Peter

Jaa ik wilde hem flashen op te overklokken maar dat flashen ging dus mis. Het is een phoenix award bios en een acer aspire T180
De batterij is er al een keer uitgehaal maar dat werkte ook niet.

Beste GamerNL,

Lijkt erop dat je in hetzelfde schuitje als mij zit.. Ook ik heb met een Acer Aspire mijn BIOS proberen te updaten en dit is ook fout afgelopen. Ik heb als laatste redmiddel mijn moederbord 7 minuutjes in de oven gehad om het soldeersel e.d. opnieuw te solderen maar ook dit heeft helaas niet gewerkt. De laptop heeft nog steeds hetzelfde probleem, ook de batterij heb ik 12 uur lang eraf gehad en opnieuw geplaatst..

Zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/657537-Acer-Aspire-5520G-start-iet-meer-op-na-BIOS-update

Ik denk dat jij net als mij moet gaan kijken voor een nieuw moederbord of een nieuwe laptop.

Groet,
SpietOS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan