bios update Medion 2001

• Onderwerp starter Onderwerp starter miem
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

miem

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2002
Ik heb een Medion pc MD2001. Daar heb ik een nieuwe HDD in gezet en WinXP Pro. In mijn logboek komt de volgende foutmelding voor:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: ACPI
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 4
Datum: 19-5-2005
Tijd: 17:29:37
Gebruiker: n.v.t.
Computer: MIRIAM
Beschrijving:
AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0xcfc te lezen, dat in het beschermde 0xcf8 - 0xcff-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

Ik heb op de site van Medion een bios update gevonden, is het nu verstandig deze te installeren??
Ik ben een beetje bang uitgevallen:confused:

Op de site heb ik een exe file gedownload en dat heeft na klikken zichzelf uitgepakt en de bestanden die uitgepakt zijn heb ik op een floppy gezet. Nu durf ik niet zo goed met die floppy op te starten.

Mijn pc was net ook vanzelf opgestart en gaf een zwart scherm met iets van een melding van: Disk failure, enter oid.
Zou dit met een verouderd bios en bovenstaande foutmelding te maken hebben??

Als BIOS Update wilt doen zul je heel goed moeten weten hoe dit moet en of je de juiste update hebt.
Dus als het niet nodig is niet doen.

Disk failure, kan zijn dat je schijf niet goed herkend wordt heb je al in de bios gekeken of die daar goed in staat?

Disk wordt goed herkent en het systeem draait nu een week zonder problemen. Nadat ik boodschappen had gedaan stond er ineens dat zwarten schem met die melding van diskfailure.

Via het serienummer heb ik op de site van Medion een bios update gevonden. Ik neem aan dat dat dan een goede is.

Als je goed weet wat je doet zou je een update kunnen doen, zorg dat je de oude opslaat voor als de nieuwe versie niet goed draaid kun je hem terug zetten.

Zit er geen beschrijving bij de update waar het in vermeld staat
Anders heb ik HIER wat leesvoer :D

Laatst bewerkt:
Holy shtttttttt, dat is een heel verhaal. Ik denk dat ik maar even niets doen:(
Dit is mij allemaal te moeilijk. In ieder geval SJJ bedankt voor je antwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan