Bios update met EZ Flash 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantje1993

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2014
Hoi allemaal,

Ik wil mijn BIOS update met EZ Flash 2.
Het is namelijk zo dat ik een P7P55-M moederbord van ASUS hebt met 5 jaar oude BIOS versie erop.

Dus ik google. Ik download de laatste "ROM" file van de ASUS website, zet deze op een USB stickie en wil deze opstarten in EZ Flash 2.
Zoals in dit filmpje ook gedaan wordt.

Maar dit lukt niet??

In het POST scherm is er een mogelijkheid om EZ Flash 2 op te starten door Alt + F2 tegelijk in te drukken.
Het scherm wordt dan een paar seconde zwart en vraagt dan om mijn 'BIOS-setup' wachtwoord en nadat deze is ingevoerd start hij gewoon mijn Windows systeem op??

In de BIOS setup Utility zou je normaal gesproken nog een andere optie hebben om EZ Flash 2 op te starten. (zie filmpje hierboven)
Maar als ik naar "Tools" ga dan staat "ASUS EZ Flash 2" optie er helemaal niet bij???

Ook na een volledige BIOS reset niet.

Nog een laatste optie die ik heb geprobeerd is in Windows zelf de BIOS te update via de software die ASUS levert bij het kopje 'BIOS-Utilities' (zie link)
Maar daar kreeg ik de error: "This version of F:\BUPDATER.EXE is not compatible with the version of Windows you're running. Check your computer's system information and then contact the software publisher"

Mogelijk omdat ik bij OS: voor Windows 7 64bit had gekozen terwijl ik Windows 8 64bit draai. Windows 8 staat niet tussen de keuze mogelijkheden.

Ik ben ten einde raad.
Out of options

Kunnen jullie mij helpen?
Ik zou het zeer op prijs stellen.

Groet,
Daan

Waarom wil je updaten??
Als de computer goed draait is er geen reden om zomaar een update uit te voeren.
Een update van de bios heeft alleen effect op de hardware, niet op de software.

If it aint broken, don't try to fix it.

Hoi,

Wat is de reden om de bios te updaten want dat hij vijf jaar oud is is niet echt een reden.Als alles functioneert waarom dan de bios updaten is alleen van belang als de bios een stukje hardware niet wil draaien en dat daar een bios update voor is Dus als het niet nodig is niet doen kan goed mis gaan en dan zal je een ander moederbord moeten kopen.

Ps Welkom op Helpmij.nl

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties,
Recentelijk heb ik mijn computer geüpgraded met nieuw ramgheugen, voeding en videokaart. Alles werkt prima zonder problemen.
Mijn nieuwe videokaart zou zeer geschikt zijn om over te klokken en had bedacht dat er met een recente BIOS versie meer of in ieder geval 'verbeterde' functies hiervoor beschikbaar zouden komen.

PS: Hartelijk dank :)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Vraag me af of je voor een videokaart overklocken je bios moet updaten , meestal staat bij een bios update bij asus wat de update aanpast kijk daar eens naar.

Laatst bewerkt:
Dat is correct.

P7P55-M 0803 BIOS
1. Improve memory compatibility
2. Improve system stability
3. Support new CPUs.

Hoi,

Dus de update hoef je niet te doen zou gewoon kijken hoe het loopt;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan