Bios update of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutje1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Hallo,

Ik heb een pc die waarschijnlijk toe is aan een bios update. Hij start namelijk niet in 1x goed op. Maar als ik hem de 2e keer opstart dan doet hij het wel, is dit dus wel een probleem met de bios?

Ik moet erwel bijzeggen dat het komt NA de installatie van SP2!

ik heb het al vaker op dit forum proberen op te lossen maar het is nog niet gelukt. En hopelijk zit in deze category meer experts ;)

Hallo

Over welke p.c. spreken we hier ???

Welke handelingen heb je tot nu toe gedaan ???

Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb je Aida rapport(link) verwijderd, deze laat ook je Windows XP cdkey zien.;)

Hallo

X.P. en slechts 256 MB r.a.m. , dit vindt ik persoonlijk een beetje weinig , draait slechts soepel vanaf 512 MB.

Minder geheugen geeft ook extra "stress" op de h.d.d. , door het konstant te moeten "swappen" tussen r.a.m. en h.d.d.

Persoonlijk zou ik eens het r.a.m. geheugen testen , "memtest" , maar vermoed eerder dat het of de harddisk , of de powersupply is die hiet de boosdoener is hoor .

Een b.i.o.s. update is volgens mij niet nodig , en zou ik zelfs niet overwegen , het betrokken merk in overweging nemende.

Peter

Memtest heb ik al een x uitgevoerd, het 1e geheugenstrookje had geen fouten en de 2e had 5 fouten, maar ook na het eruithalen van die heeft het niet geholpen dus deze heb ik maar weer geplaatst

Hallo

Het is wel de bedoeling om GEEN geheugenfouten te hebben hoor.

Peter

VDK_P zei:
Hallo

Het is wel de bedoeling om GEEN geheugenfouten te hebben hoor.

Peter
dat snap ik ook wel maar ook na het verwijderen van dat geheugenstrookje is het probleem niet opgelost, de memtest geeft dat dus wel als resultaat maar er is niks van te merken aan het pc gebruik

Hallo

X.P. laad zich in uw defekt r.a.m. geheugen , moet soms geheugen swappen , en dus terug op de h.d.d. wegschrijven .

Daar er fouten zitten in het r.a.m. geheugen klopt de weggeschreven data niet meer .

Dat er dan fouten voorkomen bij het opstarten lijkt mij ... logisch .

Peter

maar dat zou dus moeten betekenen dat als ik dat strookje geheugen NIET erin heb zitten hij het goed moet doen maar dat is niet het geval

Eindelijk na veel proberen is mijn probleem opgelost! Het was een Hardwareprobleem. Het werd veroorzaakt door de videokaart. Ik weet niet wat er precies mee mis was maar na het vervangen van de videokaart door een andere werkt de pc helemaal goed! Bedankt voor de hulp en de moeite allemaal! Het was dus niet de bios! Mvg, rutje1 :thumb: :D ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan