Bios update op een dualboot machine

Status
Niet open voor verdere reacties.

mialo

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2013
Hoi allen,

Heb van Asus het advies gekregen om een bios update uit te voeren.

Heb hun medegedeeld dat ik een dualboot heb waarbij W7 op een SSD staat en W8 op een gewone HDD. Hun gevraagd of dit concequenties/gevolgen heeft na de bios update.

Ik kreeg daar geen duidelijk antwoord op. Misschien wel, maar dat was niet zeker.

Graag wil ik, indien mogelijk, een duidelijk antwoord. Zijn er gevolgen en welke zijn dat dan.

Ga natuurlijk niet de bios updaten als er straks gevolgen ontstaan die onomkeerbaar zijn.

Graag jullie deskundig advies.

Groet.

Een biosupdate wordt uitgebracht om redenen.
Je hebt het advies gekregen een update uit te voeren.
Waarom?
Heb je problemen?

Zoek de update op. Er wordt meestal aangegeven wat er met een update opgelost wordt.
Kijk of hier je probleem onder valt.

Mijn machine start op en na 10 sec. stopt hij en begint opnieuw op te starten. Dan start hij gewoon door en is er verder niets aan de hand. Doet dit niet struktureel.

Hoi,

Heeft de pc het wel goed gedaan ? En/of heb je er nieuwe hardware in gezet ? en als ik zo lees lijkt mij het niet verstandig in huidige staat om een bios update te doen hij start op en 10 sec valt hij uit stel je bent met de update bezig dan kan je het moederbord weggooien.

Laatst bewerkt:
Als hij opgestart is valt hij nooit uit. Hij is verder stabiel. Hij doet dit al jaren en ik dacht ik ga het nu eens proberen op te lossen. Verder heb ik er een tijd geleden een SSD bijgeplaatst, maar hij deed dit ook al van tevoren.

Het stoort verder niet maar als ik het kan oplossen dan graag.

Hoi,

Dus hij doet het van nieuws af aan al zo en zoals je schrijft die 10 seconden hoever kom je dan als je naar het scherm kijkt tot windows inlogscherm of verder ?
En meld even voor de duidelijkheid aanwezige hardware en merk en type voeding

Laatst bewerkt:
Scherm blijft gewoon zwart, hij is dan m.i. met een zelftest bezig, alle fans draaien, dan stopt hij en start dan weer gewoon op naar het Dos keuze scherm en start dan helemaal op.

Verder alles prima. Doet dat alleen wanneer hij voor de eerste keer gestart wordt 's morgens. Maar soms ook dagen niet.

Hij staat in een vrij koele ruimte, kan het iets met de temp te maken hebben?

Voeding is een modulaire 750W van Coolermaster. 2x SSD en 2xHDD. 2 gr.kaarten en 4x4 gb ddr3 ram.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan