Bios update P5pl2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lita112

Meubilair
Lid geworden
18 sep 2004
Hallo mensen,

Ik heb een aantal maanden geleden een nieuw systeem inelkaar gezet en kreeg toen van de winkel te horen dat het slim zou zijn mijn bios te updaten.

Nu durfde ik dat niet zo goed en heb het dus ook niet gedaan. De PC werkt prima, het enige probleem is het lange wachten voor de comp is opgestart en dit zou verholpen kunnen worden door het updaten van de bios.

Hebben jullie tips over hoe ik dit zo veilig mogelijk kan doen?

Ik draai Win XP met een dualcore pentium 2.80
1gig geheugen en 7600gs

Ik denk dat het lange opstarten niet verholpen word door een BIOS update. Maar wat is lang opstarten bij jou?
Start er niet teveel op aan onnodige zaken?
Ik hoor wel van je...

Nee, geen teveel aan zaken.

Het langzame opstarten deed ie vanaf het begin en duurt ongeveer 4 minuten gemiddeld. Ik voer wekelijks checks uit met Adaware, Spybot, CCleaner en avast virusscan.
In de winkel zeiden ze iets over een update voor de bios vanwege de processor en dat de comp na de update sneller zou starten. Maar nogmaals dit is al het geval vanaf de eerste momenten dat de comp werd aangezet.

En jij hebt hem zelf in elkaar gezet of heeft de winkel hem voor je in elkaar gezet?
Bij mijn neef was het probleem ook langzaam opstarten van een nieuw systeem en daar bleek het door de drivers van de videokaart te komen.Maar goed je kan altijd kijken of er wel een update is voor je BIOS maar wees uiterst voorzichtig en als je niet zeker weet wat je doet dan zou ik het laten. 4 minuten is in ieder geval veel te lang...

Ik heb de pc zelf inelkaar gezet onder toeziendoog van de mensen in de winkel. Heb de laatste driver voor de videokaart en ja er is inderdaad een update voor de bios. Dus ik zou deze er wel graag op willen zetten.
Ik weet alleen niet hoe ik dat moet aanpakken, want dat is nieuw voor me.

Hallo !

Veel mobo-fabrikanten hebben een tooltje om het bios te flasheh, wat een en ander eenvoudiger zou maken.

Kijk dus eerst es op de site van de fabrikant van je mobo wat er aan tools/utiliyies beschikbaar is.

Een algemene uitleg vind je bijv,. hier: http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=491443/sc=2c00db

Maar: houd er rekening mee dat 1 op de zoveel keer de flash mislukt, en dan ben je meestal verder van huis.

Kijk dus ook bij hey nieuwe bios of het een oplossing biedt voor je opstart-probleem.

Zo niet, dan niet aan beginnen.

Greetz,

Harry.

Is het mogelijk dat ik het verkeerd heb begrepen en dat de update eigenlijk bedoelt is voor de processor in combinatie met het moederbord? En dat daar ook het langzame opstarten vandaan komt?

Want dan wil ik de update graag uitvoeren, maar dan laat ik dit wel doen door de mensen die mij de pc hebben verkocht. Heb ik gelijk iets achter de hand mocht het onverhoopt verkeerd gaan:D

Hoi !

@mrmusic: met alle respect: een bios-flash vanuit Windows is m.i. ten zeerste af te raden !

Asus heeft EZ-Flash in huis, (Alt. + F2), waarmee je ieder risico van Windows-fouten vermijdt.

Voor de die-hards: ik gebruik zelf een van de afudos-versie's.

Maar dat bij dat LiveUpdate is de server altijd overbelast of je krijgt een ouder bios dan je al had.

Ik ga er maar van uit dat de profs uit @Lita112's winkel dat ook weten.......

Greetz,

Harry.

Hoi !

@mrmusic: met alle respect: een bios-flash vanuit Windows is m.i. ten zeerste af te raden !

Asus heeft EZ-Flash in huis, (Alt. + F2), waarmee je ieder risico van Windows-fouten vermijdt.

Voor de die-hards: ik gebruik zelf een van de afudos-versie's.

Maar dat bij dat LiveUpdate is de server altijd overbelast of je krijgt een ouder bios dan je al had.

Ik ga er maar van uit dat de profs uit @Lita112's winkel dat ook weten.......

Greetz,

Harry.

Ok Harry,

Ik ga met alle respect af op jouw kennis en know-how, dus wat mij betreft weer wat geleerd!

Dan heb ik alsnog een probleem, want er was mij in de winkel inderdaad aangeraden te updaten met het betreffende programma. Ze weten dat dus niet. Daarnaast heb ik geen A drive in mijn pc.

Hoi !

Gewoon een bootable USB-stick gebruiken, een bootable CD of een externe floppy-drive !

Ik begrijp niet dat ze je in die shop zo laten zwemmen, sorry.

Download de laatste/juiste bios-versie voor je mobo bij www.asus.com

Vraag dan even hulp aan die mensen van de winkel hoe je bios daarmee te flashen.

Staat ook perfect uitgelegd in de link in m'n eerste post, maar als je het nooit gedaan hebt zou ik er hulp bij vragen.

Succes,

Harry.

Tuurlijk, een usb stick. Helemaal niet aan gedacht!

Ik denk wel dat ik met de handleiding erbij in staat zal zijn om zelf de bios te flashen. En nodig is het eigenlijk ook wel, want ik heb nog een hele oude. Het bestandje had ik al gehaalt. Het enige wat ik zeker moet weten is of er dingen zijn waar ik rekening mee moet houden als ik dit zelf ga proberen.

hallo
ik heb dus wel via windows geflash nu is ereen conflick met de bios kom er nog wel in maar geeft kuren allen ik snap nog niet hoe je dat onder dos kan doen met floppy disk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan