bios update snap niet hoe :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nathalie.D

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hoi , ik wil van een laptop het bios update maar snap niet hoe.

Probleem is dat de wifi vaker uitvalt , laptop is al opnieuw geïnstalleerd maar vaker heb ik internet dan weer niet rood kruis bij netwerk verbinding.
Heb Bios 1.08 versie in de laptop maar de nieuwe is 1.17 , we hebben ook al een andere wifi kaartje geprobeerd in de laptop maar het probleem blijft.

http://support.ts.fujitsu.com/WDB/F...G=NL&Todo=FAQ&Level1=&Level2=&Level3=&Level4=

Lifebook P8110

Kan mij iemand uitleggen hoe ik het bios kan update in jip en janke taal kom er zo niet uit :confused: :( :shocked:

Alvast heel veel dank

groetjes Nathalie

Naast dat op de site waar je naar verwijst eigenlijk duidelijk staat uitgelegd hoe het moet, verwacht ik niet dat dat je probleem gaat oplossen. De enige wijziging tussen bios versie 1.08 en 1.17 is dat er een probleem is opgelost in USB aansturing. Versie 1.17 is de opvolger van 1.08, er zit dus niets tussen.

1. Changed BIOS Version Display. (Version 1.17)
2. Changed the FUJITSU Copyright message “2010-2012” on Diagnostic Screen.
3. Added SytemLock 3 feature.
4. Fixed: USB1.1 devices connected to USB-Port replicator PR07 don’t work when it is connected to USB 3.0 port.

Volgens mij, maar vergeef mij als ik het verkeerd zie, stáát het er in jip-en-Janneke taal, stap-voor-stap. Je moet een bestandje downloaden en vervolgens letterlijk doen wat op de site staat. Waar kom je niet uit / welk onderdeel van de beschreven handleiding is niet duidelijk?

Los hiervan ben ik geen voorstander van flashen onder Windows, maar goed, als de machinebouwer het zo beschrijft............

berichten 2+3=22.45 ;)

Laatst bewerkt:
Yep. Botsing ;)

Lijkt mij sterk dat een bios update het probleem met wifi gaat oplossen.

Indien je ook een wifi "kaartje" hebt gebruikt, weet niet wat je daarmee bedoeld (dongle?), en je hebt ook daarmee een slechte verbinding ga je toch eerder aan de router denken.

Welk merk en type router of modem/router, afstand ernaartoe en heb je ook andere apparaten die wel een goede verbinding hebben?

Hoi, het probleem is echt uit de laptop, de andere laptop 's zien het signaal met 3 a 4 ontvangst en deze ziet geen netwerken.
soms moet ik wel een paar keer opnieuw opstarten en dan doet hij het weer.

Maar ik krijg die bios niet erin snap niet wat ik fout doe, heb het programma op de usb stick staan en dan ??

Wil dit echt proberen, het zit niet in Windows 7 heb dit al vaker terug gezet en zit niet in de router die werkt goed zit ergens in de laptop :(

Kan mij hier iemand mee helpen ?

Groetjes

Nathalie

Laatst bewerkt:
Ik zie niets staan waar wordt gezegd dat je het op USB moet zetten.
Ze hebben het over C:\Deskflash
  1. Please connect your device to the power supply during the complete procedure. Do not switch off your system unless you are prompted.
    To be able to flash the BIOS of your system please visit the download section of our web site:
    http://support.ts.fujitsu.com/download
    -> Select your device
    -> Select the operating system
  2. Please download the tool "DeskFlash" under section "Application – Manageability", e.g. "DeskFlash and BIOSSettings (DeskView Instant – BIOS Management 6.25.0113)".
  3. Extract the file to "C:\" (right click on the file -> extract the file) and rename the extracted folder to "Deskflash".
  4. Download the latest version of the "BIOS Windows Flash" file under section "Flash – BIOS" and save this *.BUP-File to "C:\Deskflash\".
  5. Open the command prompt:
    MS Windows® XP: Start -> Run -> "cmd" -> OK
    MS Windows® Vista / Windows® 7: Start -> type in "cmd" -> right click and "Run as Administrator"!
  6. Now please go to the directory "C:\Deskflash". To do that type in "cd.." two times and confirm with [ENTER] each time. Now type in "cd Deskflash" to change to the folder you created earlier.
  7. To start the BIOS update type in "DskFlash.exe /UPD /LF /O=*.BUP /FRB" and confirm with [ENTER].
  8. The BIOS is now being updated. The system must not be turned off during the procedure! Follow the instructions on the screen and do not turn off the system before you get prompted to do so.
  9. When the flash procedure is finished, the system will notify you and restart itself
.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Nathalie : nogmaals maar de vraag : wát snap je dan niet? Marcel is zo aardig geweest de handleiding hierboven in zijn geheel te plaatsen. D'r staat toch stap voor stap wat je moet doen en waar je het kunt vinden?

Ik zie (ook) geen heil in de bios update.
Beter is om:
a. Alle energiebesparende zaken uit te zetten m.b.t. de geïntegreerde wifi adapter:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Klap Netwerkadapters open
Dubbelklik op je wifi adapter, ga naar tabblad Energiebeheer en vink alles uit (begin met het onderste vinkje en werk naar boven).
b. (Aansluitend op a.) Op het ontvangst- en zendvermogen van de wifi adapter niet te laten beknibbelen ihkv. energiebesparing:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> powercfg.cpl
Klik op Geavanceerde instellingen.
Zet het zo dat de wifi adapter zowel op batterij als op netspanning altijd maximaal presteert.
c. Ik zie dat de drivers/stuurprogramma's voor de WLAN/Wifi adapters niet echt bijgewerkt zijn op de website van Fujitsu.
Indien het een Intel apparaat betreft: Kijk of hier je nieuwere drivers beschikbaar worden gesteld. Overigens staat hier de driver voor W7 32-bit en 64-bit, maar kijk eerst maar of de auto-detect je iets makkelijkers beschikbaar stelt.
Indien Atheros: Meld dat even (en vermeld ook Windows 7 32-bit of Windows 7 64-bit op je computer), dan haal ik (of probeer het zelf; kans op reclame-links) bij http://www.atheros.cz de nieuwste driver voor je op en zet die op http://www.mijnbestand.nl

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi , hier loop ik vast

Rood en groene tekst bijgeschreven

Windows® 7: Start -> type in "cmd" -> right click and "Run as Administrator"! OK
6. Now please go to the directory "D:\Deskflash". 7. To start the BIOS update type in "DskFlash.exe /UPD /LF /O=bios.BUP /FRB" and confirm with [ENTER]. en dan begint hij configuring enviroment... en dat is het

Als ik een usb wifi aan de laptop doe werkt die gewoon

Groetjes

Nathalie

Bedankt voor jullie hulp

Als je de handleiding letterlijk volgt moet er i.p.v. D een C staan.
Pak de bestanden dan ook uit naar C zoals bij punt 3 staat beschreven.

Groeten Marcel

Ik vind het maar linke soep zo. Als er iets mis gaat met die flash update kun je naar de winkel voor een nieuw moederbord.
En nogmaals, het zal je wifi probleem niet verhelpen.

Edmoor heeft gelijk.
Alleen je BIOS flashen als het niet anders kan.

Groeten Marcel

inderdaad misschien is de "wifi kaart lezer" stuk door kortsluiting etc.?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan