Bios update van Dell L502X

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koffiewafel

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2011
Hallo mensen,

Ik wil mijn bios updaten naar de A12 versie. Ik heb een bootable USB stick gemaakt en heb daarop het .exe bestand gezet.
Nu heb ik op F12 gedrukt en de USB device geselecteerd. Heb dir als commando ingetikt en vervolgens L502XA12.exe ingetikt alleen zegt hij program cannot be run in DOS mode.
Wat doe ik verkeerd of moet ik veranderen om de bios update uit te voeren?

P.S. Ik was weg gegaan toen met ctrl-alt-del, is dit compleet veilig?

Koffiewafel.

Goedemorgen,

De bios update is die nodig of doe je die alleen omdat je het fijn vind om de laatste te hebben . want als alles god functioneert zou ik de update laten kan mis gaan en dan heb je een groter probleem.

En losstaand hiervan: een .exe bestand kan je niet zomaar draaien zonder DOS als je van de stick af draait (binnen windows de .exe uitvoeren zal vast ook gaan). Ik raad je aan om niet de BIOS update binnen Windows te doen, en liever nog helemaal geen update als dat niet nodig is zoals Modag al zei.

Laatst bewerkt:
Nu je de stick bootable hebt gemaakt moet je er natuurlijk mee booten, dan zal DOS ingeladen worden. Het L502XA12 bestand is waarschijnlijk het programma om de BIOS te flashen, die moet je dan opdracht voor uitvoeren vanuit DOS ;)

Ja dat snap ik, maar wat doe ik fout als ik die bovenstaande foutmelding krijg. ik tik dan in: L502Xa12 .exe en EXE maar beide lukt niet..

dan is dat misschien niet het bestand wat je moet uitvoeren? Wat zegt Dell hierover?

Geen flauw idee.. er staat run the file by typing copied file name where the executable is located.

Enig idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan