BIOS update zonder CPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bommelding

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2010
Zojuist heb ik onderdelen besteld om een nieuwe pc te gaan bouwen. Twee van deze onderdelen zijn een ASRock Fatal1ty Killer B85 moederbord en een Intel i5 4460 3.2 GHz processor.

Deze onderdelen kunnen samen alleen werken na een BIOS-update. Ik heb nog nooit een BIOS-update uitgevoerd, maar er is me (op dit forum) verteld dat het tegenwoordig niet ontzettend lastig meer is, waardoor ik het toch wel wil proberen.

Als ik op internet zoek naar hoe een BIOS-update werkt, vind ik alleen maar uitleg over hoe je je BIOS moet updaten vanuit windows, maar omdat ik geen werkende CPU heb voordat ik de BIOS-update uitvoer, gaat dit natuurlijk niet lukken.
Mijn vraag is dus: is het mogelijk (en enigszins makkelijk :d) om een BIOS-update uit te voeren zonder een werkende CPU, of denken jullie dat ik beter af ben met het zo snel mogelijk bellen van de leverende webshop zodat zij de BIOS-update nog tegen betaling voor me kunnen uitvoeren?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoord!

Yep kan,
je hebt wel een programmer voor nodig waardoor je de bios chip kan programmeren.
kijk maar op ebay voor goedkope programmers,
TIP zoek wel eerst uit welk soort chip je moet programmeren, als het een soic chip (meestal wel) is dan is het een makkie en kost de programmer ook geen drol.

Nope, kan niet en hoe kom je erbij dat je alleen met een bios update de proc kan laten draaien, al geprobeerd dan?
http://www.asrock.com/mb/Intel/Fatal1ty B85 Killer/?cat=CPU

Ik kom erbij via dat schema, daar staat dat de i5 4460 sinds BIOS P1.10 met dat moederbord werkt. Ik ga er vanuit dat de oudste BIOS-versie standaard geïnstalleerd is op het moedebord, en dus niet de P1.10-versie.

Yep kan,
je hebt wel een programmer voor nodig waardoor je de bios chip kan programmeren.
kijk maar op ebay voor goedkope programmers,
TIP zoek wel eerst uit welk soort chip je moet programmeren, als het een soic chip (meestal wel) is dan is het een makkie en kost de programmer ook geen drol.

Als ik speciaal voor deze ene keer dat ik de BIOS wil upgraden een programmer moet kopen, denk ik dat ik beter af ben als ik de BIOS-update laat doen door de leverancier.
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik de leverancier maar eens ga bellen :)

Laatst bewerkt:
Proberen, indien het bord vers is dan heeft het de laatste bios die er was, proberen dus.

Sterker nog, dat was de eerste bios.

Grappig, gewoon lekker ermee doorgaan terwijl al die versie minimaal in de eeprom zit, maar ja wat doe je daaraan....

Goeie tip van biosman, zelf gaan programmeren.....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan