BIOS update

Status
Niet open voor verdere reacties.

steveson

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2003
Berichten
198
ik heb het prog AIDA32 laten lopen om m'n systeem door te lichten en er wordt mij aangeraden om m'n video-BIOS te updaten.Nu is m'n vraag waar ik deze update vind en hoe dit te doen.
BIOS Type AMI
Datum Systeem BIOS 04/29/02
Datum Video BIOS 03/14/01

BIOS Fabrikant
Firmanaam American Megatrends Inc.
Productinformatie http://www.ami.com/amibios

Problemen en Suggesties
Suggestie Het video BIOS is meer dan 2 jaar oud. Ga na of er updates te vinden zijn.
 
Laatst bewerkt:
Aida heeft het hier niet over het moederbord bios maar over de video bios.
Als je geen problemen hebt met je pc en videokaart zou ik het gewoon laten zoals het is, het flashen van een bios is namelijk niet geheel zonder risico's.
 
Bios flash

Je zal sneller antwoord krijgen indien je het merk en type videokaart even hier neerzet.

En dan nog is het maar de vraag of je die update wel echt nodig hebt.

Het flashen van het bios is nl. niet zonder risico.

Mvg.

oops.... net te laat zie ik. :)
 
bedankt voor de snelle reactie,als je op systeem klikt zie je meteen welk type ik erin steken heb(tip)
 
bios videokaart

bedankt voor de snelle reactie,als je op systeem klikt zie je meteen welk type ik erin steken heb(tip)

Ja je geeft slechts de naam van de chip op je videokaart.

Het merk en type van de kaart vind ik nog veel belangrijker. :)

Maar nogmaals indien je verder geen problemen hebt dan zou ik het gewoon zo laten.

Mvg.
 
Re: bios videokaart

Geplaatst door tron


Ja je geeft slechts de naam van de chip op je videokaart.

Het merk en type van de kaart vind ik nog veel belangrijker. :)

Maar nogmaals indien je verder geen problemen hebt dan zou ik het gewoon zo laten.

Mvg.

GeForce2 MX 100/200

Is dus hoogstwaarschijnlijk één van 32mb.
 
geforce 2

Geforce 2 kaarten zijn door ontelbare fabrikanten op de markt gebracht.

Ook al is de GPU (grafische processor) van het type GF 2, dan nog verschillen de merken onderling mbt. hun bios.

Dit kan gaan om verschillen in klok snelheid etc.

Maw. de ene GF 2 kaart is de andere niet en het ene bios is het andere niet. (ook al gaat in alle gevallen om GF 2 kaarten)

Je kunt dus niet zomaar een willekeurig bios in de kaart pompen.

De veiligste manier om te flashen is om het bios te downloaden van de fabrikant van je videokaart.

Het exacte model/type is dan van groot belang.

Vandaar mijn vraag om hier even het merk en model neer te zetten.

Suc6
 
Bedoeld Aida32 gewoon niet heel simpelweg gezegd dat hij zijn hele videokaart gewoon moet vervangen?

Een BIOS-update voor de videokaart voegt nix toe. Aida32 zegt ook niet waarom het BIOS-update van de videokaart moeten worden geupdate.
 
Geplaatst door Muurhond
Bedoeld Aida32 gewoon niet heel simpelweg gezegd dat hij zijn hele videokaart gewoon moet vervangen?

Een BIOS-update voor de videokaart voegt nix toe. Aida32 zegt ook niet waarom het BIOS-update van de videokaart moeten worden geupdate.


Een bios update zou wel wat toe kunnen voegen, maar is meestal niet zo ingrijpend als een bios update van het moederbord.
Aïda roept standaard bij iedere bios van 2 jaar of ouder dat je er een nieuwe in moet flashen, ik vindt dat een beetje overdreven want 'if it ain't broke, don't fixed it"
Dus zolang je geen problemen heb moet je die je ook niet op de hals halen, bovendien Aida roept wel vaker dingen die zeker niet waar zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan