BIOS update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Z-Dragon

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 nov 2001
Haai,

Ik heb een Packard Bell systeem, met daarin een PIII 600, 256 MB SDRAM en sinds vanmiddag een 40G Maxtor HDD, ter vervanging van een 10G Fujitsu (vreselijk ding :8-0: ). Het probleem is dat mijn 40G HDD niet wordt herkend door mijn American Megatrends BIOS uit 1999.

Deze info komt van de eSupport BIOS agent:

BIOS type: American Megatrends
BIOS date: 12/10/99
BIOS ID: 61-1210-001169-00101111-071595-440BX/ZX-1440B000
OEM Sign-On: A6168P2 V2.9 121099
Chipset: Intel 440BX/ZX rev 3

Volgens AIDA is mijn moederbord een MSI MS-6168. Als ik op hun site een BIOS opzoek zijn dat allemaal Award BIOS'en, terwijl de BIOS agent, en mijn eigen BIOS bij het opstarten, beiden 'American Megatrends' laten zien.:eek:

aan jouw zoeken twijfel ik geen moment, hetgeen betekent dat ik het ook niet over ga doen...........

De oorzaak van jouw bevindingen zou wel eens kunnen liggen in het MERK van de PC. (P&B)

Wat doen grote pc-bouwers nogal eens ?

ze sluiten een bulkcontract met bijv. een mobo fabrikant en krijgen vervolgens toestemming om het mobo een heel klein beetje te modificeren waardoor het mobo net niet meer hetzelfde is als het oorspronkelijke. Vervolgens mogen ze dan niet meer de naam van de oorspronkelijke fabrikant gebruiken en dus geven ze er maar een eigen naam aan dan wel de fabrikant heeft een zogenaamde "voorgeschreven" covernaam voor dit gemodificeerde mobo. Je voelt 'm al komen denk ik ?
Waarom zou dan op dat bord AMI zitten en geen AWARD, als DAT hetgene is wat P&B graag wilde modificeren?

Denk ook aan verhalen van pc-bezitters die maar geen geheugen bij konden plaatsten omdat het niet herkend werd door het mobo TOTDAT ze geheugen kochten bij hun eigen pc-fabrikant, toen werd het weer wel herkend....... (en DAT geheugen was natuurlijk een paar tientjes duurder dan het geheugen van een willekeurig ander -goed- merk)

Bovenstaande HOEFT hier niet van toepassing te zijn, maar het zou heel goed kunnen.

Daar de pc ook weer niet ZO erg oud is : heeft P&B zelf geen bios update voorhanden ?

Laatst bewerkt:
hee waar haal je die bio agent en kan je daar ook mee zien of de bios nog goed is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan