bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel Dekkers

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
Berichten
305
mijn asus a8n-sli deluxe loopt steeds vast en heeft geen geluid er zijn verschillende bios versies voor op de asus.com site naar welke kan ik hem het beste flashen???
 
Je bios heeft niets te maken met vastlopen, en geluid dat niet OK is.

Geen geluid heeft te maken met uw soundkaart drivers.
Vastlopen kan verschillende oorzaken hebben.

Als je al niet weet welke bios update sorry handen af. Het is zowiezo al een delicate zaak om je bios up te daten. Het minste dat er fout gaat kan je een nieuw mobo kopen.

Wat betreft het vastlopen, welke foutmeldingen krijg je?

Post die hier even.
 
bij het vastlopen krijg ik geen foutmelding hij loopt gewoon in een keer vast en als ik heb reset werkt hij weer gewoon. totdat hij weer vastloopt
specificaties:

asus A8N-SLI DELUXE moederbord
ati radeon x3000se sapphre videokaart
400 wat voeding
amd athlon 64 3000+ processor
dvd rewritter + dvd-rom
sata 250 gb hdd
1 GB geheugen

betreft het geluid ik heb de pc weer geformatteerd en opnieuw geinstalleerd volgens de drivers op de cd maar geluids teken rechts onder staat er en als je bij apparatenbeheer kijkt is alles correct geinstalleerd en werkt correct maar ik krijg geen geluid!!!!
 
Geplaatst door Marcel Dekkers


betreft het geluid ik heb de pc weer geformatteerd en opnieuw geinstalleerd volgens de drivers op de cd maar geluids teken rechts onder staat er en als je bij apparatenbeheer kijkt is alles correct geinstalleerd en werkt correct maar ik krijg geen geluid!!!!

Wat je geluid betreft. Kijk even configuratie scherm -> eigenschappen voor geluid en audio apparatuur. Zie daar even of dit niet gedempt staat, zo ja vinkje weghalen.
 
Neem aan dat het geen onboard geluidskaart is.
Zet hem eens in een ander PCI slot, of haal hem er helemaal uit, krijg je dan geen vastlopers meer is je geluidskaart kaduk.

Je kunt ook het programma Everest downloaden, draai het programma en kijk wat er vermeld wordt bij je geluidskaart.
Everest Home Edition
 
ik heb gekeken met Everest Home Edition maar niks kunnen vinden wat niet hoort alles lijkt oke bij apparatenbeheer lijkt ook alles oke en bij multimedia en de bios ook. maar geen geluid
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan