Bios-update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Higuain

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Hallo,

Ik moet voor een bepaald programma een BIOS-update doen. Ik heb alleen een aantal mogelijkheden. Ik kan een update doen voor:

NF51 - Intel

of

NF68 - Intel

Hoe kan ik weten welke ik moet kiezen?? Ik heb een Sony Vaio, 512 MB intern geheugen, 2.66 ghz processor, PCV-RXG408

alvast bedankt

ik wil graag mijn bios updaten omdat mijn nieuwe videokaart niet goed werkt. Ik heb even om mij heen gevraagd en iemand vertelde mij om mijn bios up te daten. Ik heb net ook al op deze site gekeken dat dat behoorlijk riskant is, maar ik wil toch graag dat mijn videokaart werkt. Ik heb al het andere al geprobeerd.
Hoe kan ik zeker zijn dat mijn moederbord niet de prullenmand in kan?? Hoe kan ik dus zeg maar zeker weten dat ik de juiste update doe??

Je moederbord hoeft niet perse bij een mislukte flash de prullenbak in, ook al zou het helemaal "dood" zijn.
Bij het moederbord van een van mijn pc's (MSI) staat in de gebruikershandleiding dat bij een mislukte flash, met dientengevolge een "overleden" moederbord, MSI bereid is om tegen redelijke kosten (ongeveer 30 euro) de mobochip te repareren. Als mij dit zou overkomen kan ik dus de mobo chip demonteren, opsturen en MSI garandeert dat deze binnen 5 werkdagen rerepareerd wordt teruggezonden.

Desondanks blijft het algemene advies: niet flasen tenzij je absoluut niet anders kan omdat bijvoorbeeld hardware niet goed werkt zonder die flash.

vaak hebben laptops wel een door de leverancier aangeboden progje wat (naar mijn ervaring is) de bios soepel upgrade. waarom het bij een desktop moeizamer gaat is mij niet bekend. ik heb mijn asus ook met een flash progje bijgewerkt en dat verliep probleemloos

Ik ben net op die site geweest...maar ik kan geen enkele bios-update daar vinden. Ik vind wel een heleboel andere updates. Maar die heb ik niet nodig.
Ik heb een PCV-RXQ408 ...een beetje een stomme vraag, maar kan jij de juiste pagina vinden?? Ik kan hem echt niet vinden.

En nog een ander vraagje. Ik heb net dat Everest programma gedownload. Daarin geeft hij ergens aan: Huidige status AGP: x4, maar ik heb een kaart van x8 gekocht. Hoe kan dat nou weer?? Komt dat omdat ik de bios update nog niet heb gedaan ofzo?? Of moet hij gewoon x8 aangeven??

Ik ben net op die site geweest...maar ik kan geen enkele bios-update daar vinden. Ik vind wel een heleboel andere updates. Maar die heb ik niet nodig.
Ik heb een PCV-RXQ408 ...een beetje een stomme vraag, maar kan jij de juiste pagina vinden?? Ik kan hem echt niet vinden.

En nog een ander vraagje. Ik heb net dat Everest programma gedownload. Daarin geeft hij ergens aan: Huidige status AGP: x4, maar ik heb een kaart van x8 gekocht. Hoe kan dat nou weer?? Komt dat omdat ik de bios update nog niet heb gedaan ofzo?? Of moet hij gewoon x8 aangeven??

als je voor mij de productcode en het serienummer hebt zal ik eens zoeken
staat onder de barcode

Je moederbord hoeft niet perse bij een mislukte flash de prullenbak in, ook al zou het helemaal "dood" zijn.
Bij het moederbord van een van mijn pc's (MSI) staat in de gebruikershandleiding dat bij een mislukte flash, met dientengevolge een "overleden" moederbord, MSI bereid is om tegen redelijke kosten (ongeveer 30 euro) de mobochip te repareren. Als mij dit zou overkomen kan ik dus de mobo chip demonteren, opsturen en MSI garandeert dat deze binnen 5 werkdagen rerepareerd wordt teruggezonden.

Desondanks blijft het algemene advies: niet flasen tenzij je absoluut niet anders kan omdat bijvoorbeeld hardware niet goed werkt zonder die flash.

Dat moet je niet doen heb ik ook gedaan met mijn msi bord en is mislukt daar naar 3 keer nog dus ligt nu wel in de prullenbak

Kan, maar omdat het via de fabrikant liep, had je dus garantie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan