Bios update?

Status
Niet open voor verdere reacties.

topvd

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Ik wil mijn computer opstarten. Dit wil ik doen met / in MS-DOS. Welke software kan ik het beste gebruiken om bestanden naar de harddisk te schrijven en uitvoeren? Ik heb een probleem met MS-DOS en FDISK, omdat ik geen bestanden op mijn harddisk kan krijgen. Kun je mij helpen? top, Peter van Dissel.

Ik wil mijn computer opstarten. Dit wil ik doen met / in MS-DOS. Welke software kan ik het beste gebruiken om bestanden naar de harddisk te schrijven en uitvoeren? Ik heb een probleem met MS-DOS en FDISK, omdat ik geen bestanden op mijn harddisk kan krijgen. Kun je mij helpen? top, Peter van Dissel.

Ik geloof niet dat ik er veel van snap. Als je geen bestanden op de hdd kan krijgen dan is het om 't even met welke software je het probeert............ dan is er wat met de hdd aan de hand?
Als je bedoelt dat je met DOS geen software op je machine kunt krijgen, dan zou mijn vraag zijn:
-hóe / wát / met wélke DOS heb je het tot nu toe geprobeerd?

os

Een BIOS. Een Bios update. Een bios update programma. Een diskette. MS DOS. Ik probeeer een Bios update, maar ik kan het programma niet naar de harde schijf kopieren. Ik gebruik MS-dos en het programma Fdisk. Dat werkt *****! Kun jij helpen?

Welkom op Helpmij.:)

Een Bios update naar hardeschijf kopieren? Heb je soms nog een oude Compaq pc? Waarom wil je het Bios updaten? Als je niet weet hoe je een Bios update (Bios flash) moet doen, raad ik het af om dit te gaan doen. Verkeerd flashen van het Bios en je pc doet niets meer.

Als alles normaal werkt is het ook af te raden het Bios te flashen.

PS ik heb je andere topic gesloten. 1x je vraag stellen over een probleem/vraag is voldoende. Deze topic heb ik naar de juiste sectie verplaatst. Tevens de titel aangepast "Os" zegt niet veel over je probleem/vraag.

Verplaatst Partitiemanagers --->> Bios.

Laatst bewerkt:
nodig

Ik heb de computer naar de filistijnen doordat ik meerdere bestuingssystemen heb geinstalleerd op een computer. De Bios moet ik opnieuw installeren.

De bios updaten mag niet vanaf een floppy, want dat kan fout gaan. Het is aan te bevelen om bestanden vanaf een harddisk te openen. Vanuit daar een bios update gaan doen. Je moet mij niet vragen waarom.

Het probleem is de harddisk. Ik moet booten en dan naar de harde schijf. Peter.

Laatst bewerkt:
Daarvoor heb je geen Bios update nodig hoor.

Beschrijf eens hoe de situatie nu is. Als je de pc leeg wilt hebben, dan kun je de pc laten opstarten vanaf de Windows installatie cd-rom. Tijdens de setup kun je de hardschijf leeg laten halen.

reactie

de os windows en fedora op een computer staan. Ik wou Archlinux installeren, maar ik heb de bios gekopieerd op een diskette. De computer wou niet starten zonder oude bios. Heb de bios teruggezet. Weer een probleem doordat ik de bios had opgeslagen onder een andere naam. De computer is toen naar de filistijnen doordat ik meerdere besturingssystemen had geinstalleerd. En de diskette is met betreffende MBR is verloren gegaan.

Als ik kies voor lege harde schijven en een windows installatie krijg ik
Couldn't open drive multi (0) disk (0) rdisk (0) partition (1)
NTLDR: kan station multi (0) disk (0) rdisk (0) partition (1) niet openen

Dus kan windows niet geinstalleerd worden, omdat de pc niet kan opstarten nadat bestanden zijn gekopieerd naar de harde schijf. De bios is niet meer intact doordat de bestanden niet bewaard zijn gebleven. De bestanden zijn teruggezet die ik getransformeerd heb. Dat veroorzaakt de foutmelding.

Een MBR installeren zal ook wel niet helpen, want daar heb ik slechte vervaring mee, omdat je dan met de floppys zit te zitten, aangezien windows XP de mogelijkheid niet heeft om de bios te resetten. Ik denk dat ik de bios opnieuw moet installeren.

Heb jij nog ideeen?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Hoe wil je een bios flashen vanaf je HDD ?

De enigste juiste manier is van floppy of USB-stick !

Verder begrijp ik niets van je verhaal.

Welk OS je ook gebruikt, het doet niets met je bios.
Ben je niet in de war met de grub-loader ?

Oj je bios nu beschadigd is kan ik van afstand niet beoordelen, maar het lijkt me niet, anders zou je de melding "bad checksum" o.i.d. krijgen, of helemaal geen beeld.

Krijg je wel bios-beeps ?

Hoe dan ook, wat jij wilt is niet mogelijk.

Greetz,

Harry.

Heb jij nog ideeen?

1. Yup laat er een pro naar kijken, je haalt zoveel termen/systemen door elkaar dat ik niet vermoed dat het je gaat lukken.

2. Door een operating system te installeren word de bios nooit aangetast.
3. Waarschijnlijk heb je door de verschillende besturingssystemen je MBR omzeep geholpen.
4. De oplossing zit hem in het opstarten van de cd-rom met het besturingssysteem welke je wil gaan gebruiken en via die cd alle partities weg te gooien en daarna nieuwe aan te maken. en daarna pas gaan installeren.

Als je optie 4 niet wilt wegens eventueele belangrijke data die je wil bewaren.... doe dan optie 1.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan