BIOS Update?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hackertje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2012
Berichten
12
Laatst kwam ik erachter dat mijn BIOS verouderd is. Dat wordt dus een BIOS-update.
Alleen weet ik niet waar ik mijn BIOS vandaan kan halen.

Mijn laptop is een Packard Bell MH36-U-175NL.
Moederbord: Packard Bell BV PE2L.
BIOS: PhoenixBIOS 4.0 Release 6.1.
- BIOS Datum: September 29th 2009
- BIOS ID: PBPE2L0N.P14-None
- BIOS OEM: PBPE2L0N.P14
Chipset: ?????
Processor: Intel Pentium(R) Dual-Core CPU T4300 @ 2.10GHz (2 CPUs), ~2.1GHz.
RAM: 3072MB DDR2

Als ik BIOSAgentPlus open, staat er dat mijn Chipset een "Intel 2A40 rev 9" is, maar volgens PC Wizard 2012 is mijn Chipset een "Intel GL40".
Welke is de goede?

Op eSupport.com kan ik betalen voor een eenjarig abonnement en dan zou ik misschien mijn BIOS kunnen updaten, terwijl ik niet weet of er wel een BIOS update (op die site) is.
De site van Packard Bell is ook geen optie, er staat geen enkele BIOS.
Ik wil wel van een betrouwbare site mijn BIOS halen, wat als er iets foutgaat kan ik m'n laptop wel weggooien.:evil:

Moet ik nou een PhoenixBIOS 4.0 Release 6.2, een 6.1-update (Release), of een PhoenixBIOS 5.0 ?

Alvast bedankt,
Hackertje:rolleyes:
 
Laatst kwam ik erachter dat mijn BIOS verouderd is. Dat wordt dus een BIOS-update.

Wie/wat beweert dat de bios verouderd is? Indien verouderd, dan zou er dus een nieuwere versie moeten zijn nietwaar... :rolleyes:

Als je verder niets gewijzigd hebt aan je hardware én alles werkt gewoon goed, dan moet je (zélfs als er een nieuwere bios versie beschikbaar is) er niet aan beginnen.

Tijs.
 
Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Ik zou als het notebook goed functioneert geen bios update doen heeft geen meerwaarde maar wel een risico dat het mislukt ,en dat kost weer geld om de bios weer in orde te brengen want als het mis gaat kan je dus niets meer;)
 
1. Jah, mijn laptop werkt eigenlijk prima, maar.....
2. Ik heb op internet gelezen dat je het videogeheugen kan verhogen in het BIOS alleen heb ik die optie niet.
Ik dacht, als ik m'n BIOS update kan dat misschien wel.
Toen had ik mijn BIOS gecheckt op eSupport.com (BIOSAgentPlus), en daar stond "BIOS - There is an update available!", dus.....
 
Als de leverancier/fabrikant geen andere BIOS-versies beschikbaar stelt, dan houdt het zowiezo op (ik zou nooit uit een onbekende bron BIOSsen gaan installeren).
En als het allemaal goed werkt, dan blijft wat mij betreft gewoon mijn aanbeveling staan.

Tijs.
 
Hoi,

En mijn mening blijft ook staan en ben het met dnties eens:thumb:
 
Ik heb niet gevraagd om jullie meningen of ":mad::(zou ik het wel doen?:(:mad:", maar om de waarheid, waar kan ik bios ophalen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom bij Helpmij.nl

zo jij bent aardig tegen onze helpers.
Met dit soort uitlatingen kun je jezelf wel eens buitenspel zetten.

En je update haal je bij dell.
 
Laatst bewerkt:
De huidige is een custom BIOS, dus de enige verantwoorde plek voor een BIOS upgrade is bij de laptop-fabrikant. Staat daar geen upgrade, dan houdt het op.

Als de enige bron van een mogelijk BIOS-upgrade een uiterst shady programma met achterliggende firma is, dan weet ik al genoeg ook. Zie in de link dat BIOS updates vaak (zodra betaald)
a. Helemaal geen BIOS updates bleken te zijn, omdat er (na betaling) wordt gemeld dat je de laatste versie al hebt.
b. Gewoon de BIOS-versies van de fabrikant zijn.

Er is verder geen aanleiding om modag en mij 'terecht te wijzen', omdat zowel modag als ik weten wat voor ellende een foute/onnodige BIOS upgrade kan opleveren. :mad:

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil wel van een betrouwbare site mijn BIOS halen, wat als er iets foutgaat kan ik m'n laptop wel weggooien
Je zou niet de eerste zijn die z'n Bios vermöbelt, voorbeelden genoeg hier op het forum.
Ook als je het van een betrouwbare site haalt.
Ik dacht dat "Hackertjes" dat wel wisten. :eek:
De helpers willen je alleen maar waarschuwen voor de evt. nare gevolgen bij een Biosflash!
 
Laatst bewerkt:
Sommige hackertjes willen niet gewaarschuwd worden.;) helaas:(
 
Ik weet het, wat er gebeurd als ik m'n BIOS mol, maar toch (ook juist daarom) wil ik het doen.
En ja, "Hackertje", ik ben geen hacker eigenlijk, 'k vind het gewoon een leuke naam.

:shocked:Haha, wat zijn jullie nou toch weer grappig:shocked:
 
Laatst bewerkt:
Welkom op HElpmij.nl.:)

Ik ga met de rest mee, waarom je Bios flashen als het werkt? Je krijgt in 99% van de gevallen geen extra instel mogelijkheden in het Bios.
 
En nog 1% kans dat.....

Dan betaal je toch....
Iedereen geeft aan dat 1. er geen BIOS is en 2. zou die er zijn je er niets aan hebt. maar blijkbaar wil je dat niet horen. PB zal je hetzelfde zeggen.
 
wow wow wow ik zie nu dit topic terug lol, sorry was nogal eigenwijs.
maar goed ik blijf erbij dat 'k wèl m'n BIOS wil dingesen blablabla.

BTW, Ik ben niet een doorsnee computerconsument (duh) maar 'n programmeur (mee bezig:rolleyes:) dus echt wel een advanced user.

Ik ga m'n BIOS modifyen met Award BIOS Editor maar ik kan niet de BIOS uit een update extracten, aangezien ik geen updates kan vinden.
Of van huidige versie, maakt niet uit, het gaat erom dat 'ie restricted is en dat wil ik veranderen.

Kan ik miss een backup maken ofzo van m'n huidige BIOS? Zo ja, hoe?
 
Laatst bewerkt:
@Hackertje,

Ook al is het je eigen topic, topics ouder dan 3 maanden hoeven niet omhoog gehaald te worden. Deze is uit 2012 en veel ouder dus. Daarom gaat er een slotje op. Uiteraard kun je een nieuwe vraag stellen met daarin eventueel een verwijzing naar dit topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan