Bios Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

ziggy0031

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2001
Mijn bios loopt 4 update achter kan ik direct het nieuwste installeren ? of moet een voor een.
ROG STRIX B650-A GAMING WIFI
Gr Ziggy

Een bios moet je alleen updaten als je problemen hebt met bepaalde hardware ondersteuning.
Heb je geen problemen, dan vooral met rust laten.

Wil je toch updaten, dan kan je gewoon de laatste versie installeren.
Vergeet niet eerst een backup te maken van je huidige bios zodat je terug kunt als het nodig is.

Laatst bewerkt:
Ik zal gegevens van systeem verzamelen alles werkt goed behalve als ik aan het gaming bent
spel stop sluit af over 2 uurtje.

Dat lijkt eerder een probleem met de koeling van je videokaart en of je processor.
Hou de temperatuur er van in de gaten, bijvoorbeeld met Speccy:

Laatst bewerkt:
Een bios moet je alleen updaten als je problemen hebt met bepaalde hardware ondersteuning.
Heb je geen problemen, dan vooral met rust laten.

Wil je toch updaten, dan kan je gewoon de laatste versie installeren.
Vergeet niet eerst een backup te maken van je huidige bios zodat je terug kunt als het nodig is.
Niet geheel mee eens. Er komen juist updates uit voor betere stabiliteit. Het wordt vooral aangeraden om dit enkel te doen als je problemen hebt. Maar het kan ook geen kwaad om dit tussentijds te doen. Vooral als je graag aan je hardware sleutelt, kan ik me indenken dat je wel eens een update wilt doen.

Kun je ook hier een weblink van neerzetten, weten we over welke hardware het gaat.

Ook kun je via de eventvwr kijken waar het probleem zit of via Whocrashed, dient wel de dumpfile logging aan staan.

Game eens met de zijkant van de pc eraf en met een tafelventilator op de graka gericht als test.

graka = grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan