Bios updaten? + Bios wachtwoord...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Hoi allemaal,

Ik heb 2 vragen over mijn bios (Asrock A7S8XE+)
1). Is het aan te raden mijn BIOS up te daten (ik heb nog de originele bios, versie 1.0) naar een nieuwere versie?

2). Ik kan in mijn BIOS 2 wachtwoorden instellen, 1 voor een "User" en een voor een "Supervisor". De wachtwoorden kan ik instellen om het systeem te beveiligen. Is het mogenlijk de "User" minder te laten kunnen, bijvoorbeeld slechts 1 van de 2 harde schijven laten zien, dan de "Supervisor"?

Robert-Jan

vraag 2 weet ik zo gauw niet, vraag 1 wel:

upgrade je bios alleen als je problemen hebt met de huidige configuratie dan wel je hebt een nieuwe processor en nieuw geheugen geplaatst en je huidige bios ondersteunt het niet, anders :

geen bios update (waarom zou je..... ?)

toevoeging:

lees op de site van de fabrikant welke voorzieningen (features) en / of bugs met de nieuwere versie zijn toegevoegd / opgelost.

Als je daarin iets herkent dat op jouw situatie van toepassing is, dan een upgrade, anders niet.

Hallo

Waarom zou je de b.i.o.s. willen updaten ?????

Indien alles korrekt werkt , zou ik er "afblijven" , want veel "updates" lopen terminaal af....

I.v.m. 2e vraag, dit hangt volgens mij meer af , van het o.s. system ....

Niet van de b.i.o.s. .............

Peter

vraag 1 is daarbij opgelost...

vraag 2 gaat (denk ik) wel over de BIOS, omdat ik het wachtwoord in de BIOS verander...

@1:
Als je van plan bent nieuwere hardware etc te gaan installeren of problemen hebt dan is het soms aan te raden het bios te flashen en anders niet....het hangt er dan vanaf hoe oud je bios is etc...
Anders zou ik er idd niet aankomen.

@2:
Persoonlijk raad ik het af om wachtwoorden in de bios in te voeren aangezien er genoeg alternatieven zijn om te beveiligen.

Het aantal problemen dat ik hiermee heb moeten oplossen is gigantisch....mensen vergeten hun wachtwoord of vergeten waar ze het hebben opgeschreven cq bewaard.

Het gebeurt vaker dan men denkt en overkomt alle "typen mensen"heb ik al gemerkt.

Doe er mee wat je wilt.
Suc6
Hehe

Geplaatst door VDK_P
Hallo

want veel "updates" lopen terminaal af....

Peter

Correct, iedereen weet HOE je moet flashen, alleen als het gaat om recovery is niemand te spreken...als ik jouw was zou ik er idd afblijven(om ffiez sneaky te zijn, weet iemand WEL hoe je moet recoveren????)

zojah, antwoord hier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan