bios updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
ik werk met XP home en wilde mijn BIOS updaten,
volgens het programma Aïda 32 heb ik een:
Motherboard Properties
Motherboard ID 63-3400-001169-00101111-040201-845GE/PE$16580000A6580IMS V3.4 111402
Moederbordnaam MSI 845GE Max / 845PE Max / 845PE Neo (MS-6580)

Motherboard Physical Info
CPU Sockets/Slots 1
Expansion Slots 6 PCI, 1 AGP, 1 CNR
RAM Slots 2 DIMM
Integrated Devices Audio
Form Factor ATX
Motherboard Size 210 mm x 300 mm
Moederbord Chipset i845GE/PE
Extra Features Fuzzy Logic 4

Motherboard Manufacturer
Company Name Micro-Star International
Product Information http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_list.php
BIOS Download http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_list.php
Nu heb heb ik dit gevonden:
Microstar-MS 6580-6580v39.exe-10/03/2004-www.msi.com.tw
is het nu voldoende om op het exe bestandje te klikken en is dan de BIOS ge-update ?

Groetjes, John

Hoi Jobo,

Als je op het .exe bestandje klikt, gaat het zich uitpakken. Kies een map waar je de bestanden wil hebben en pak ze daar uit. Dan staat er ook een handleiding bij (How to flash your bios)....

Maaruh, voor het upgraden van het bios geld: "if it aint broke, don't fix it" met andere woorden, als alles het prima doet, zou ik het bios niet upgraden. Dit zou alleen maar tot problemen kunnen leiden.

Overigens zat er als het goed is bij je moederbord een cd met daarin je moederbord drivers. Daar moet ook het programma liveupdate bij zitten. Met dit programma kan je ook je bios upgraden, gewoon in windows.

Succes!

ik heb inderdaad een cd bij de pc ontvangen, als ik die opstart, zie ik div tabbladen: Drivers-Utility-Website-Manual; er staat o.a. MSI lveupdate 2 op, maar ik zou de 3 moeten hebben. Ik neem aan dat datgene wat op die CD: MSI link to the future, oud is.
Ik dacht nl door het updaten van de BIOS, dat de pc beter/sneller werkte. Maar wat is nu het voordeel van BIOS te updaten ?
groet, John

Een bios update draai je normaal gesproken als je last hebt van bugs op je moederbord.....

Een bios flash is niet helemaal zonder gevaar!

Je pc zal er niet sneller van worden. De rede waarom men bios upgrades uitbrengt is dat er in de loop van de tijd een aantal problemen ontdekt zijn met het moederbord. Deze kan je dan adhv een biosupgrade oplossen. Soms worden er ook extra functies aan het bios toegevoegd, maar dit is echt voor de die- hard gebruiker die ook bezig is met overklokken of andere zaken.

Dus als je geen problemen hebt, lekker zo laten, is mijn mening.

Laatst bewerkt:
ok, dan laat ik het lekker zo
bedankt voor de info.
groet, John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan