bios updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

smurfin95

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2006
Hallo

Ik heb sinds kort een laptop overgenomen van iemand, die me vertelde dat hij perfect werkte en dat hij leeg was.
Na een half uurtje gesnuffelt te hebben op de laptop bleken er nog allerlei dingen op te staan en juist dingen kwijt te zijn die wel nodig waren.
We hebben besloten de laptop te formatteren en xp er opnieuw op te zetten.
De laptop had er heel veel moeite mee maar alles is gelukt en staat erop.
Nu is het probleem dat het een 1200 mghz is 1.20 ghz 9x133 en 512mb (als ik het er goed neer zet)
Maar als je een tijdje bezig bent zakt de snelheid terug en loopt hij gewoon vast is er niets meer mee te doen en kun je hem uitzetten.
Nu hoor ik van verschillende kanten dat je dan een bios update moet doen.
Kan iemand me vertellen of dit echt zo is of wat ik het beste kan doen.

Ik zou nu het liefst de laptop uit het raam gooien
Alvast bedankt
smurfin:(

Een Bios update zal het niet oplossen. Het is een funktie van de Bios/laptop om energie te besparen. Waarschijnlijk kun je die funktie uitschakelen in het Bios.(snelheid die omlaag gaat.

Heb je voor de rest wel alle drivers die bij die laptop horen geinstalleerd?

Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee
De laptop heeft bij mijn moeder gestaan en die is er mee bezig geweest die is altijd met computers bezig.
Wat voor andere drivers zouden we moeten installeren dan?
Ik weet dat de vga kaart driver geinstalleerd is maar verder?

Ik ben overal aan het zoeken naar dit type microstar md9663 drivers maar kan niets vinden

Wel wordt hij ook erg heet maar bij speedfan blijft alles tussen de 45 en 60 dus dat lijkt me prima

Hallo

Persoonlijk zou ik eerst eens de actieve koeling en natuurlijke ventilatieopeningen controleren .

En van daar verder borduren .. drivers , etc....

Peter

de coolers werken volgens mij wel en de openingen zijn schoon
op de site van medion ben ik al geweest maar daar komt de mijne niet voor ook niet bij zoeken, ik heb ook al een mail gestuurd naar medion service maar krijg tot nu toe nog niets terug

waar kan ik algehele koeling vinden
hardeschijf en cpu temp kan ik vinden

microstar is MSI

Ik zou daar eens zoeken
En over de koelopeningen,het gaat over de inwendige koellichamen.
Meestal is dit heatpiping
Het ding loopt heet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan