BIOS updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Hallo.

Ik wil mijn BIOS van mijn Asus P4SE moederbord updaten. Ik heb de update gevonden maar de filenaam is: P4SE1011.AWD

Hoe moet ik hieraan beginnen?

Waarschijnlijk moet die op floppy, met het programma om het Bios te flashen.

Waarom zou je dit doen?
Die update is uit 2004!
Je hebt al zes jaar vrolijk met dat systeem gewerkt zonder dat je iets miste en wilt nu zonder dwingende noodzaak het risico lopen dat het systeem vervolgens totaal niet meer werkt.... Als er iets tijdens het flashen misgaat heb je een echt probleem...

Check ook even bij Asus of het plankje mobo upgrade software heeft die vanuit Windows werkt.

Ondanks horrorverhalen over bios updates kan ik je uit eigener ervaring (inmiddels al 4x mijn bios geflashed) het Windows update tooltje van Asus aanraden i.p.v. de DOS versies.

Ik heb in mijn computerleven al zo vaak gedonder gehad met DOS flashes terwijl de Windows utility van Asus 4x als een raket én ook nog eens probleemloos werkte.
[edit] ik sluit mij voor 100% aan bij hetgeen ErpCity schrijft, e.e.a. onder het motto: is het niet kapot, ga het dan vooral niet repareren [end edit]

Laatst bewerkt:
Heb zelf geen ervaring met Asus en de Windows bios flash. Flash het Bios nog steeds via een Floppy en nog nooit problemen gehad.

Inderdaad meegaand met de bovenstaande berichten. Waarom flashen als het goed draait.

Heb ook iets gelezen om vanuit Windows een BIOS te flashen. Maar dat staat op de Driver cd en die heb ik niet meer.

Als ik de BIOS update uitvoer dan kan ik booten vanaf een USB stick. Heb ik nu niet nodig, maar misschien later...

Als je besluit om het toch te doen, dan kun je bij de softwaresectie van jouw plankje bij Asus die Windows tool downloaden. Uiteraard voor zover die sofware beschikbaar is voor jouw plankje en biosversie.

Ook ik word nieuwsgierig: wáárom flashen? Welke hardware problemen 'dwingen' jou tot een flash?

Als je besluit om het toch te doen, dan kun je bij de softwaresectie van jouw plankje bij Asus die Windows tool downloaden. Uiteraard voor zover die sofware beschikbaar is voor jouw plankje en biosversie.

Ook ik word nieuwsgierig: wáárom flashen? Welke hardware problemen 'dwingen' jou tot een flash?

Er zullen altijd wel verbeteringen inzitten.

Dit zijn de "verbeteringen" (verder niets)

ASUS Mainboard P4SE BIOS 1011.

Add USB flash bootable supported
Update CPU Microcode
Fix Unreported memory 0e580000h error for HCT11.0.

Da's nu net het grappige bij Asus, dat staat BIJ de biosversie. Welke verbeteringen lees jij daar af?

[edit] ErpCity, tegen jouw reactiesnelheid kan ik vanavond niet op....... ik was nog aan het typen toen jij de verbeteringen al postte [end edit]
[edit 2] verbetering 1 is 'kul' en 2 en 3 zeggen mij 0,0, het zouden idd. 'handige' verbeteringen kunnen zijn voor elke bezitter van het plankje. Jeffcoboy, zoek eerst eens uit wát die 2e en 3e verbetering precies inhouden alvorens je gaat flashen [ end edit2]

Laatst bewerkt:
Dit zijn de "verbeteringen" (verder niets)

ASUS Mainboard P4SE BIOS 1011.

Add USB flash bootable supported
Update CPU Microcode
Fix Unreported memory 0e580000h error for HCT11.0.

Ik heb nu Reversion 1009.

Als het zo'n hoog risico is, dan laat ik het wel.

Toch bedankt voor de reacties

Het risico is niet absurd hoog, het risico is er gewoon en nogmaals, als je geen problemen ondervindt met de machine, lekker niets doen.
Maar: zoek gewoon eens uit wát precies die 2e en 3e 'verbetering' inhouden.

Het risico is niet absurd hoog, het risico is er gewoon en nogmaals, als je geen problemen ondervindt met de machine, lekker niets doen.
Maar: zoek gewoon eens uit wát precies die 2e en 3e 'verbetering' inhouden.

Ok.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan