Bios updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

JuanG

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2009
Hallo,

Ik ga met een klein weekje mijn nieuwe CPU op mijn moederbord plakken

CPU word : AMD Phenom II x 4 955 3,2Ghz Quad-Core
Moederbord: Asus Crosshair II Formula

Om deze CPU te draaien op deze moederbord is een Bios Update voor nodig, maar hoe moet dat en waar kan ik dat regelen

Als het goed is heb ik gelezen dat ik nu een Phoenix Bios Award Versie 1802 heb.
Ik weet eigenlijk ook niet wat voor versie ik wel nodig zou zijn om de 955 te kunnen draaien, maar het was mogelijk

Ok bedankt mr music,
ik had zelf ook al op de site van Asus gevonden dat je biossen kon downloaden voor als je een bepaalde cpu op je mobo wou wat je mobo tot dan nog niet ondersteunde volgens mij(zoneit verbeter me):o:D

Ok bedankt mr music,
ik had zelf ook al op de site van Asus gevonden dat je biossen kon downloaden voor als je een bepaalde cpu op je mobo wou wat je mobo tot dan nog niet ondersteunde volgens mij(zoneit verbeter me):o:D

Klopt...

Op de Asus site de laatste bios versie downloaden en op je pc opslaan.

Dan met dat programma'tje de bios flashen naar de nieuwe versie

Nou heb k een bios versie gedownload van Asus site af en dan krijg ik een rar bestand ik openen met winrar en dan heb k alleen maar een tekst docu waar ik weinig mee kan:confused:

Lukt me toch niet echt:o

Nou heb k een bios versie gedownload van Asus site af en dan krijg ik een rar bestand ik openen met winrar en dan heb k alleen maar een tekst docu waar ik weinig mee kan:confused:

Lukt me toch niet echt:o

Dan heb je iets verkeerds gewondload.

Ik heb net ook even die laatste bios versie gedownload, bestandje heet: 2402.zip.
Na uitpakken is dat keurig een 2402.bin, een echte bios versie dus

dat is bij mij dus ook gegaan
van zip naar bin dat was het al?:o
ik had er meer achter verwacht

maar in everest ultimate geeft ie nog steeds reision 1802 aan of moet ik eerst ff rebooten:confused:

dat is bij mij dus ook gegaan
van zip naar bin dat was het al?:o
ik had er meer achter verwacht

maar in everest ultimate geeft ie nog steeds reision 1802 aan of moet ik eerst ff rebooten:confused:

Wel nou met dat progje uit mijn link de bios flashen he!

ok en hoe gata dat eigenlijk in zijn werk?

sorry ben een leek op dit gebied:o

Programma opstarten, stappen volgen en die gedownloade 2402.rom als nieuwe bios aangeven

Ik snap hier echt niks van,

Ik heb dat bin bestand (240x) en ik heb jouwn progje heb setup en al gedaan maar als k op toepassing klik gebeurd er ni:o:mad:ks

Kan het niet met je mee doen, mijn bios is up to date. maar gebruik dat progje zelf echt ltijd probleemloos

Ik weet niet of jullie experts zijn. Maar bios flashen is uitermate gevaarlijk. Ik heb op deze manier mijn moederbord moeten vervangen omdat mijn bios niet goed was gegaan.
Dus ik zou maar oppassen wat je doet

Hoi !

@Sumpie: ga lekker ergens anders paniek zaaien !

Ik heb wel meer dan 100 biossen geflashed de afgelopen maanden en geen enkel probleem ondervonden......

Maar enige basiskennis is inderdaad niet weg, en flashen vanuit Windows i.p.v. in DOS is altijd een extra risico.

Greetz,

Harry.

Dus Harry hoe raad jij mij aan mijn bios up te daten?

Het is wel noodzakelijk dat dat gebeurd:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan