bios updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sleutelmen

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2012
hallo
ik wil me bios updaten
maar ik heb gezien dat je het ook met cmd kan updaten
of opdrachtpromp weet iemand hoe dat moet

Hoi,

Is er een reden om de bios te gaan updaten want anders als alles goed funtioneerd zo laten gaat vaak genoeg mis .

niet doen als het niet echt nodig is.

ik moet dit regelmatijg doen omdat ik veel overclock met mobo's dus dan is ivb met stabiliteit enz veel belangrijker.
maar als jij nu een goed werkend systeem hebt is mijn raad niet doen !
het moest maar eens toch verkeerd gaan en voila pech, dus gewoon laten draaienhoe het nu is :)

ladyke :p

Hoi,

Geeft de bios update dit aan dat deze er bij komt want ik denk niet dat het beoogde resultaat krijgt.

Hoi,

Meestal geven ze details bij een update wat er in de bios wordt aangepast met de update als het daar niet bijstaat dan zal het inderdaad niet gaan lukken.

Laatst bewerkt:
maar toen ik hem update stond er mainblock bootblock ik had ze alle bij aan geklikt toenn ik hem ge update had
toe stond tie er niks bij

Ik verwacht ook niet, dat je een extra "boot" mogelijkheid krijgt na het updaten. Meestal blijf je dezelfde instel mogelijkheden houden.

Staat in de handleiding van het moederbord, maar verkeerd flashen van het Bios is moederbord ---> Klikobak over het algemeen.

ik heb geprobeerd bios te updaten met win to flash maar dan zegt tie dat de bios onboard is

de BIOS is altijd onboard, je moet eerst eens gaan kijken in de bios zelf welke versie je hebt.

btw over welk moederbord gaat het hier ? of is het een merk pc die je kant en klaar bij bv van den borre hebt gekocht ?

hallo ladyke
het gaat om het moederbord

ECS 661GX/800-M7

ik heb noch niet gekeken in de bios wat voor versie ik heb
ik zal even kijken in de bios

het gaat over een zeer oude pc dan ? ik die dat deze nog DDR geheugen gebruikt en een pentium 4.

je wil eigelijk bereiken dat je je pc kan opstarten van een externe harde schijf via usb ? klopt dat ?

ladyke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan