Bios upgrade echt zo gemakkelijk???

Status
Niet open voor verdere reacties.

schalvas

Verenigingslid
Lid geworden
20 nov 2001
Ik heb een Packard Bell IExtreme 7800I RW en wil een upgrade van de bios doen. Ik heb de software al gedownload van de PB site. Er staat dat de software op een diskette moet worden gezet en dan de computer opstarten vanaf die diskette. Dan zou de upgrade automatisch worden gedaan. Heeft hier iemand ervaring mee?? het lijkt mij zo gemakkelijk terwijl je toch de meest vreselijke verhalen hoort bij upgrade van de bios.

Waarom upgraden?
Heb je problemen?
Als je geen problemen hebt hoef je geen Bios upgrade te doen.
Er kunnen risico's aan zitten, als het fout gaat(stroom uitval/verkeerde Bios), heb je kans dat je het moederbord weg kan gooien.
Zolang je geen problemen hebt, zou ik maar geen Biosflash gaan doen.

Laatst bewerkt:
Het lijkt inderdaad gemakkelijk, maar zoals Crash als aangaf zou ik het laten als je geen prblemen hebt.

Weet heel goed waar je aan begint, voordat je eraan begint.

En als je problemen hebt kan het meestal wel zonder een biosflash worden opgelost.

Ja dus toch niet zo makkelijk. Ik heb echter nadat ik Win XP erop heb gezet problemen met de PS2 aansluitingen van de muis en toetsenbord. Die werken nu niet meer. Wel via de USB poorten, maar ook daar worden ze regelmatig "overgeslagen" bij het opstarten. Hebben jullie wellicht andere suggesties??

Probeer eens het volgende:

Ga naar Start/Uitvoeren, type devmgmt.msc en klik op OK.

Verwijder daar nu de muis en het toetsenbord.

Sluit nu de muis en toetsenbord aan op de PS2 aansluitingen. Kijk nu of de muis en toetsenbord werken, zo niet, herstart de PC met de Reset knop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan