Voor een kennis ben ik bezig zijn PC opnieuw in te richten. Na het flashen van de Award BIOS liep de PC vast en werkte het toetsenbord niet meer. Na tevergeefs wachten en daarna opnieuw opstarten stond de nieuwe BIOS keurig vermeld, echter daarna verscheen de foutmelding: "CMOS checksum error -defaults loaded"
Na een aantal vergeefse pogingen om opnieuw op te starten viel ook het scherm uit. Tot overmaat van ramp viel na weer enkele opstartpogingen ook nog de diskettedrive uit.
Zie hier het probleem!
Plaatsen van een nieuwe batterij hielp niet.
Geheugen verwisseld: hielp ook niet.
Als ik de jumper voor Clear BIOS verplaats, doet de PC absoluut niets, geen enkele activiteit, zelfs niet de ventilator of harde schijf.
Heb ook opstart diskette aangemaakt met 2 bestanden:
-awflash.exe
-original.bin (backup van vorige BIOS)
Maar aangezien de diskettedrive ook niet meer werkt kan ik dit niet uitproberen.
Het moederbord is eenPentium II Intel 82440LX moederbord op 333 Mhz.
model nr. 55-8800-03.
Bestaat er nog een andere oplossing buiten het opnieuw branden van de BIOS en zo nee, waar kan ik daarvoor terecht?
Ik ben benieuwd naar een reactie.
Na een aantal vergeefse pogingen om opnieuw op te starten viel ook het scherm uit. Tot overmaat van ramp viel na weer enkele opstartpogingen ook nog de diskettedrive uit.
Zie hier het probleem!
Plaatsen van een nieuwe batterij hielp niet.
Geheugen verwisseld: hielp ook niet.
Als ik de jumper voor Clear BIOS verplaats, doet de PC absoluut niets, geen enkele activiteit, zelfs niet de ventilator of harde schijf.
Heb ook opstart diskette aangemaakt met 2 bestanden:
-awflash.exe
-original.bin (backup van vorige BIOS)
Maar aangezien de diskettedrive ook niet meer werkt kan ik dit niet uitproberen.
Het moederbord is eenPentium II Intel 82440LX moederbord op 333 Mhz.
model nr. 55-8800-03.
Bestaat er nog een andere oplossing buiten het opnieuw branden van de BIOS en zo nee, waar kan ik daarvoor terecht?
Ik ben benieuwd naar een reactie.
Laatst bewerkt: