Bios upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Papayork

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2004
Ik heb een 2e pc gekocht, een P2, er zat 128 mb ram en heb dit naar 256 mb gemaakt echter in de bios geeft hij nog steeds maar 128 mb aan. Ik dacht dat zit in de bios niet goed, echter en dat is mijn 2e probleem om in de bios te komen is een wachtwoord nodig, maar dit is bij niemand bekend :(

Even je bios reseten. Dit kan je doen door jumpers te verplaatsen (heb je de handleiding bij nodig)
Of je kan ook even de batterij er een paar minuten uithalen.

Groeten,

bios update

Had de battery er al uitgehaald maar dit hielp niet, en geen handleiding aanwezig
;)

Vaag, lijkt mij toch echt dat dan de bios reset wordt.
Wat is het merk moederbord?
Kun je eventueel AIDA32 voor gebruiken. Gebruik de zoek functie eens (vind je vanzelf een link naar het programma) en plaats hier het merk, type enz, enz.

Meestal is dat via een jumpertje te resetten. Moet je even naar de handleiding op internet zoeken.

Er zit vaak een jumper op het moederbord waarmee je dit uitschakeld.
Wat voor merk en type pc of moederbord is het?

Aida32 is niet meer nu kun je Everest 1.10 downloaden op onderstaande site werk het zelfde.

http://www.lavalys.com/

Laatst bewerkt:
Een Bios reset zal je niet echt helpen het geheugen goed te laten herkennen.
(Wel het wachtwoord kwijt te raken.)

Wat voor geheugen het je precies geplaatst en wat voor moederbord heb je?

Ik vermoed dat het eerder een probleem is met Single- of Double sided geheugen, wat niet ondersteund wordt door jou moederbord.

In de meeste gevallen is het een ondersteunings probleem, als het geheugen maar voor de helft herkend wordt.

Laatst bewerkt:
ik had hetzelde probleem,heb aida32 laten draaien,handleiding gedownload van het moederbord (via google gezocht) en vervolgens de cmos-jumper ff van 2-3 naar 1-2 verplaatst.
daarna een biosflash en alles werd keurig herkend.....
groetjes pappy:thumb:

In oude pc's heb je de zogenaamde ValueRAM nodig. Dit komt omdat op nieuwere bankjes vaak chips zitten die groter zijn dan 4Mb(it) geloof ik. Dit wordt door de oude 'beesjes' (nog) niet ondersteund.

Voor het 2de probleem kun het programmaatje CmosPWD gebruiken. Hiermee kun je het CMOS gedeelte waar het wachtwoord staat leeg maken. Als dit onder hacking valt, mijn excusses.

Groeten,
I12no

Wachtwoord functie in de bios kun je vaak uitschakelen dmv een jumper op het moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan