Bios Upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Infidel

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2004
ik kan men bios upgraden maar ik weet niet of dat wel zown goed idee is.... zo ja wie heeft het wel eens eerder gedaan en hoe want ik weet nu nog maar 1 manier en dat is via...

esupport.com

alvast bedankt,

Me

Een belangrijke regel is in ieder geval:
If it aint broken, dont fix it.

Dus alleen Bios upgraden als je problemen hebt met je systeem

Hoe je je bios moet upgraden, hangt van het merk en type af.

De meeste werken met een flashprogramma wat je,samen met de nieuwe bios, op diskette zet en vervolgens de pc reboot.

Andere kunnen het ook online.

ik heb hier een medion pc als er een update van de bios komt download ik hem (dan is het medion hun prob he kan ik geen last hebben met hun garantie):p

ik snap je maar ik ken genoeg bios systemen waarin er functies opzitten die ik ook graag wil en bovendien instaleer ik hem niet meteen natuurlijk zit er ook een kern van waarheid in de sentence "if it aint broken dont fix it"

maar goed

thnx anyway

Ik denk niet dat je door een update zoveel meer functies gaat krijgen hoor. En wat heb je nog meer nodig in je bios

Meestal zal je updateverschillen niet duidelijk merken.
Als je een ervaren gebruiker bent is het niet moeilijk, zoniet schrijf dan de instellingen die je leverancier ingesteld heeft op. Vooral met RAID en S-ATA en de instellingen hiervan kunnen nogal wat problemen geven.
Wil je het jezelf makkelijk maken: gebruik dan je digitale camera om de verschillende instellingen vast te leggen. Scheelt veel werk en is foutloos (vergeet deze niet uit te printen).

Succes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan