BIOS upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roxy90

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Deze oude BIOS wil ik dolgraag upgraden. Maar ik vraag jullie hoe ik dat precies moet doen.

LET OP: deze pc is uitgerust met DualBIOS! En volgens mij is de BIOS nooit geupgrade!​

Hier de benodigde gegevens:

PC Wizard 2010:

Algemene Informatie :
Fabrikant : Award Software International, Inc.
Versie : 6.00 PG
Date : 12/31/2001 (mm/dd/yyyy)
Adres : 256 KB
OEM Signature : GA-7DXR+ F4
SMBios Versie : Niet nader omschreven
DMI Versie : 2.3

Karakteristieken :
Flashable : Ja
Socketed : Ja

Functionaliteit :
APM : Ja
ACPI : Ja
ESCD : Nee
PnP : Ja
PCI : Ja
ISA : Ja
AGP : Ja
USB : Ja
PCMCIA : Nee
Smart Battery : Nee

Boot Information :
Selectable Boot : Ja
CD-ROM Boot : Ja
PC Card (PCMCIA) Boot : Nee
I20 Boot : Nee
LS-120 Boot : Ja
1394 Boot : Nee
ATAPI ZIP Boot : Ja
Network Boot : Nee

==

BiosAgent Plus:

BIOS Type: Award
BIOS Date: December 31st 2001
BIOS ID: 12/31/2001-7DXR+-6A6S6G0BC-00-None
BIOS OEM: GA-7DXR+ F4 - 6.00 PG
Chipset: AMD 700E rev 20
SuperIO: VIA 686 rev 64 at pci 7
Manufacturer: Gigabyte Technology Co., LTD
Motherboard: 7DXR+

==

Everest Home Edtion:

BIOS Eigenschappen:
BIOS Type Award Modular
Award BIOS Type Award Modular BIOS v6.00PG
Award BIOS Boodschap GA-7DXR+ F4
Datum Systeem BIOS 12/31/01
Datum Video BIOS 01/11/12

BIOS Fabrikant:
Firmanaam Phoenix Technologies Ltd.
Productinformatie http://www.phoenix.com/en/products/default.htm
BIOS upgrades http://www.esupport.com/biosagent/index.cfm?refererid=40

Problemen en Suggesties:
Suggestie Are you looking for a BIOS Upgrade? Contact eSupport Today!
Suggestie Het systeem BIOS is meer dan 2 jaar oud. Ga na of er updates te vinden zijn.

Alleen ik twijfel nu welke ik moet hebben die van Award of Phoenix. ''dxdiag'' vermeldt i.i.g. Award.

Laatst bewerkt:
Dus duidelijk award hè. Let op zet je pc niet uit tijdens deze update.

Dus duidelijk award hè. Let op zet je pc niet uit tijdens deze update.

Oke, maar er stond ook Phoenix in. Ik wil zekerheid een BIOS update kan fataal zijn.

Omdat de pc nogal moeite heeft met het internet. Zoals filmpjes en bewegende reclame. Misschien brengt een BIOS update nog wat op. Ik heb laatste PC3200 geheugen erin gezet, maar dat helpt niet want hij ondersteunt deze niet. Dus ik ben nog aan het testen hoe ik hem wat beter krijg. Herinstallatie heeft ook niet echt geholpen.

Moet ik Download from ... F9 2003/06/09 Support Athlon XP 2400+, 2600+ CPU (FSB 266, 0.13u) installeren? Installeert hij dan ook gelijk ook F7 en F8? Als ik het zo zie word deze moederbord niet meer ondersteund? Aangezien in 2003 de laatste BIOS upgrade is gegeven.

Hoe moet ik het installeren? Sorry voor het vragen, maar een BIOS update kan fataal zijn.

Neem aan dat je deze "warning" al eens eerder hebt gezien?
Warning:
Because BIOS flashing is potentially risky, if you do not encounter problems using the current version of BIOS, it is recommended that you not flash the BIOS. To flash the BIOS, do it with caution. Inadequate BIOS flashing may result in system malfunction.
Dat is recent een topicstarter overkomen.
Succes.

Als je F9 installeert dan hoef je F7 en F8 niet te installeren.

Opstart diskette maken, je download uitpakken door erop te dubbelklikken (pakt zichzelf uit) bestanden op de diskette zetten,

Opstarten vanaf de diskette en het batje starten

natuurlijk de opmerking van mik niet in de wind slaan, heb je alles al geprobeerd?
Nu weet ik niet wat voor processor erop hebt zitten maar grote kans dat de bios update geen oplossing gaat bieden.

Laatst bewerkt:
Nee voor de ram niet maar mogelijk dat de TS wat heeft aan

- Correct ATA133 mode for onboard Promise chip.
- Support Athlon XP 2400+, 2600+ CPU (FSB 266, 0.13u)
- Correct AMD AthlonXP 2100+, 2200+ CPU.

Maar dan geld wel dat je een van de vermeldde processoren moet hebben,
Daarom, de kans dat het iets helpt is klein

Het is wat ver gezocht maar de ATA133 mode zou wat kunnen helpen maar ook alleen als je schijven hebt die de ATA133 zouden gebruiken
Maar het blijft een oud beestje dus mogelijk is een herinstallatie iets beter

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het reageren!

Als jullie zeggen dat een BIOS-update geen zin heeft dan geloof ik het graag.

Stel ik doe het wel, is de kans dan sterk dat het slaagt die BIOS-update?

Op het moederbord zit een schuivertje waarmee je de Bussnelheid kunt verhogen/-lagen. Ik heb hem allang voor de herinstallatie hem een keer verhoogt. Nu werkt de AMD Athlon XP 1700 op 1,47 GHz. Normaal zal dat dan 1,11 GHz zijn. Ik ga de bussnelheid weer eens op 1,11 GHz zetten, eens kijken of die dan nog beter loopt. ;)

Ik had de Flash player (Youtube) ook een keer verwijdert en daarna 2 cleaners overheen gegooid. Daarna opnieuw geinstalleerd, er kwam verbetering in. Laatst was er een update voor de Flash player, daarna werkte hij nog beterder :D. Maar nog niet voldoende.

Laatst bewerkt:
Het is en blijft toch een oud beestje je moet niet verwachten dat hij zich met nieuwe/moderne pc's kan meten qua snelheid e.d.

Een Bios update gaat dit echt niet oplossen.

Ik doelde meer op de RAM.

Maar ik vraag me af waarom hij wat slomig is bij bewegende internetplaatjes/filmpjes op Youtube filmpjes. Ik heb altijd het gevoel dat dat door de processor komt. Of is die gewoon versleten? Als ik de advertenties blokkeer loopt ie wat beterder.

Een game speelt hij wel lekker soepel maar waarom niet bij Youtube. :)

Laatst bewerkt:
Aangezien je games wel soepel lopen heeft de vertraging niet te maken met processor/geheugen/hdd snelheid dus een bios upgrade is met de info die je nu geeft alleen maar een onnodig risico lopen waar je geen voordeel aan gaat behalen.

Dit zul je eerder moeten gaan zoeken in de netwerk snelheid.
Wat voor abbonnement heb je en wat zegt een speedtest.net wat voor snelheid je hebt?
Op welke tijden internet je meestal?

Bedankt voor je i.i.g!

Ik zal later even je vragen beantwoorden. Maar ik wil even duidelijk maken dat hij traag word bij bewegende dingen, dus niet dat het lang duurt dat die bewegende dingen tevoorschijn komt op het scherm.

Zo is er een probleem met het CPU-verbruik. Deze is altijd onstabiel. Wat deze screenshot toont:

4c83c363f1c04-naamloos.JPG

(deze screenshot had ik gemaakt voor Nucia in de HJT-sectie, maar zoals ik al dacht ligt het niet aan malware).

==

Deze pc was geinstalleerd onder XP SP2 384 MB RAM. Geheugengebruik melde destijds 922 MB (SP2 en later SP3). Later dankzij Nucia is hij vervangen door 1 GB. Toen melde taakbeheer (natuurlijk) een nieuwe geheugengebruik: 1502 MB. Nu heb ik deze pc opnieuw geinstalleerd met XP SP3 maar meld nu dat het geheugenbereik 2462 MB is. Nu vraag ik me af waarom van 1502 opeens naar 2462? Heeft dat niet te maken met de service packs?

Weet iemand hier nog anwoord op? Ik had deze op Nucia gesteld maar helaas geen antwoord op gekregen. BIOS komt uit 2001 ;).

Dat heeft ermee te maken dat je page file (virtueel geheugen) ook groter is geworden.
Hoe meer RAM je plaatst des te groter wordt het page file. (als je het Windows laat beslissen dan)
Jammer is dat je in het screenshot het process niet laat zien die de 35% processortijd opslokt.

Laatst bewerkt:
Dat heeft ermee te maken dat je page file (virtueel geheugen) ook groter is geworden.

Doel je dat op het stukje geciteerde wat ik op Nucia had geplaatst?

Jammer is dat je in het screenshot het process niet laat zien die de 35% processortijd opslokt.

Inderdaad, daarom besloot ik maar een HJT-logje te posten omdat ik het raar vond dat taakbeheer liet zien dat er CPU-verbruik was maar dat geen enkele programma liet zijn dat hij dat deed. PS: CPU-verbruik is altijd onstabiel zelfs als de pc niks te doen heeft.

Het vreemde is dat je "niet active systemen" op 99% staat wat wil zeggen dat het CPU-gebruik op 1% zou moeten staan
wat normaal zou moeten zijn.
Maar bij je screenshot zie ik je CPU op 35% staan en dat kan ik niet rijmen,dat zou betekenen dat een niet zichtbaar process op dat moment 35% van je CPU gebruikt?
Download eens AutoRuns dat wat uitgebreider is dan taakbeheer en kijk eens of je daar wat meer mee ziet!
Korte handleiding NL hier.

(PS: ik heb de free-versie geinstalleerd van Sunbelt Firewall, niet echt een verandering. Want deze firewall blokkeert advertenties). Ik weet niet precies waar ik moet zijn. Maar ik gok op deze drie:

[smallimg]http://www.imgdumper.nl/uploads3/4cdc319b7e09d/4cdc319b7d8d0-naamloos.JPG[/smallimg]

[smallimg]http://www.imgdumper.nl/uploads3/4cdc3373c3340/4cdc3373c2b75-naamloos.JPG[/smallimg]

[smallimg]http://www.imgdumper.nl/uploads3/4cdc32c887703/4cdc32c886f37-naamloos.JPG[/smallimg]

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry Roxy,maar ik heb je de link naar het verkeerde programma gegeven ik bedoelde eigenlijk Process Explorer van dezelfde maker,dat uitsluitsel moet geven over de veroorzaker van je cpu-gebruik. Maar met dat andere programma heb je ook een juweeltje in handen dus bewaar dat ook maar.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan