BIOS upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.
[smallimg]http://www.imgdumper.nl/uploads3/4ce049c8989d2/4ce049c898205-naamloos.JPG[/smallimg]

[smallimg]http://www.imgdumper.nl/uploads3/4ce04b5f0bb8c/4ce04b5f0b7a4-naamloos.JPG[/smallimg]

De speler ''Silverlight'' werkt perfect op deze pc. Maar bij ''Adobe Flash Player'' heeft ie wel wat moeite.

Volgens je process-explorer gaat de meeste cpu-tijd op aan hardware interrupts wat kan duiden óf op een brak hardware-onderdeel of e.o.a. driver die niet goed functioneert en ge-update/vervangen moet worden.
Ik weet niet hoe het zit met je Engelse kennis maar dit artikel is interessant om eens even te lezen, dan krijg je een indicatie waar je het evt. moet zoeken.
Tip: als je bij het maken van je screenshot de Alt + Prt Scr gebruikt wordt er alleen van het actieve venster een screenshot gemaakt, in dit geval van Process Explorer.
Succes.

Laatst bewerkt:
Volgens je process-explorer gaat de meeste cpu-tijd op aan hardware interrupts wat kan duiden �f op een brak hardware-onderdeel of e.o.a. driver die niet goed functioneert en ge-update/vervangen moet worden.

Hoe kan je zien dat ''hardware interrupts'' de boosdoener is? Aan die cijfers? Maar die zijn lager dan de andere (12.31 en 7.69). Als iets niet goed functioneerd waarom gaat er CPU-verbruik daar naar toe?

Volgens apparaatbeheer zit alles goed dus geen rode kruisjes of gele uitroeptekens. Ik ga eerste de videokaart updaten (standaard is dat een driver uit 2004).

Laatst bewerkt:
Achter de cijfers die je noemt 12.31 en 7.69 staat duidelijk hardware interrups,wat kan betekenen dat er of bepaalde drivers verouderd zijn of iets mis is met een hardware-onderdeel. Als je verouderde drivers hebt krijg je geen geel vraagteken bij apparaatbeheer, dat krijg je alleen als een driver niet geïnstalleerd is. Normaal als alles ok is en je doet verder niets op pc dan is het normale cpu-gebruik 1 à 2% als ik de taskmanager oproep staat 1% onder processen bij taskmanager en verder niets. Af en toe neemt iexplorer 2% maar dat komt omdat regelmatig op nieuwe mail wordt gecontroleerd. Als een driver verouderd is of de schijf e/o geheugen niet meer optimaal is dan kan daar meer processortijd naar toegaan dan normaal.

Ja het kan ook aan je randapparatuur liggen als ze direct met je pc verbonden zijn(printer enz)

Ik heb de pc nog niet nagekeken. Maar sinds een week denk ik hem om van verse drivers te voorzien via een driverprogramma die zelf alle drivers vind. Stel, er gaat iets mis is systeemherstel een optie?

Hoi,
meestal hebben dit soort progjes een backup-functie aan boord. Maak dus eerst een backup v.d. drivers die je nú aan boord hebt en doe dan pas een update.

Sjonge sjonge. Ik heb de dader! Het was de videokaart-driver! Ik snap het niet meer, ik heb hier gezegd dat er een standaard driver is geinstalleerd uit 2004:

Roxy90 zei:
Volgens apparaatbeheer zit alles goed dus geen rode kruisjes of gele uitroeptekens. Ik ga eerste de videokaart updaten (standaard is dat een driver uit 2004).

Die had ik keurig geupdate naar één of vage gevonden driver via DriverMax. Deze week kreeg ik hiervan spijt, want ik ga liever voor drivers van de fabrikantwebsite. Ik heb het bijgeleverde programma van de videokaart verwijdert. Daarna opnieuw opstarten. Mmm, zwart scherm, later kwam het scherm weer terug met een verkeerd beeld. Ik moest zelf de resolutie kiezen omdat Windows er blijkbaar niet uit kwam. Toch even naar taakbeheer gekeken en tot mijn verbazing zag ik daar 0%!! En de driver dan? Er is een standaarddriver gevonden door Windows uit 2006 terwijl tijdens de installatie een standaarddriver werd gekozen uit 2004 waar Microsoft ook bij stond! Raar, weet iemand hier antwoord op?

Moet ik nog de driver updaten naar de recenste driver van deze videokaart? Oh, ja bedankt voor het leren van programma's die automatisch drivers vind voor de pc! :) Daarvan heb ik een hoop geleerd! De computer is natuurlijk nu ook snellerder geworden, maar bij simpele taken gaat de processortijd erg hoog zitten, zoals bij het typen. Ach, dat moet door de leeftijd van de pc komen! Daar kunnen we niks aan doen. :D

[smallimg]http://www.imgdumper.nl/uploads4/4e29622536eed/4e29622536b04-naamloos.JPG[/smallimg]

==

EDIT: misschien toch iets te vroeg gejuigd. IE8 veroorzaakt een belasting sluit ik het af dan is het 0% á 4%:

[smallimg]http://www.imgdumper.nl/uploads4/4e296906ada5e/4e296906ad690-naamloos.JPG[/smallimg]

Laatst bewerkt:
Dat IE8 een belasting vormt op de CPU-tijd kan verschillende oorzaken hebben. Je hebt veel invoegtoepassingen/plug-ins in je browser e/o toolbars die allemaal regelmatig contact zoeken met het internet, controle op updates enz. Wat ook kan is dat je spy/malware op je pc hebt dat stiekem met het www verbinding heeft.

Heb het al ontdekt. Het is bewegende reclame. ;) Dit is weer te omzeilen om mvps hosts te updaten in hosts.

Alleen ik vraag me nu af waarom de processortijd naar foutieve drivers gaat en brakke hardware. Wat deed de processor, in dit geval, met de foutieve drivers?

Hier een bewegende reclame, en nadat het venster (Hotmail) werd gesloten:

4e29720925bb4-naamloos.JPG

PS: Google automatisch aanvullen is opeens razend snel. ;) Ik denk dat Google Chrome installeer en als standaardbrowser gebruik. Opera is namelijk snel op deze oudje. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan